Julen iFokus

Julen

Etikettmusik
Läst 81 ggr
MonicaLagerquist
0

Julmusik

Vilken är den favorit?

Stolt ägare till tre La permer

Draken
0

Oj det finns många.

Men absolut favorit av favoriterna är nog Alf Pröysens : Julekveldsvisa

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Emo
0

Det är inte snön som faller

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JMW
0

Svårt att välja bara en men då måste det bli Bing Crosby White Christmas. DEN ger mig verkligen julkänsla.

MonicaLagerquist
0

Stolt ägare till tre La permer

Peace on Earth/Little Drummer Boy is a Christmas song with an added counterpoint performed by David Bowie and Bing Crosby. "Little Drummer Boy" is a Christma...
Carmarino
0

Min favorit är Mer Jul med Adolphson & Falk, men det finns väldigt många fler favoriter faktiskt. Vi har ju en topplista här på Julen, men för tillfället verkar det inte fungera att rösta på favoriterna (tror jag) eller lägga till nya. Listan visas inte heller korrekt, så det är svårt att se vilken som är favoritlåten.

https://julen.ifokus.se/discussion/1437432/julsanger-vilken-ar-din-favorit

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Julgran, betlehemsstjärna, presenttips, recept och samvaro med andra är vad vi bjuder på här på julen.ifokus.se. Var välkommen in i värmen, vi bjuder på glögg och massor av roliga diskussioner!
  • Redigerat 2020-12-11 11:51 av Carmarino
JMW
0

Ibland undrar jag om skivarkivet på radion bara har Adolphson o Falk, Mariah Carey och Wham.
De hörs alldeles för ofta.
Måste finnas tusentals jullåtar.

Carmarino
0

#6: Det beror på vilken radiokanal man lyssnar på. Vissa spelar jullåtar som jag aldrig har hört tidigare.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

JMW
0

#7: Jag har endast lokalradion. Fast inte nu, det är sport….

Carmarino
0

#8: Brukar lyssna på P4 Plus. Där spelas inte enbart de "gamla vanliga" jullåtarna, även om de också förekommer.

Den går dock nästan bara att lyssna på via nätet eller Sveriges radios app. Några halvtimmar i veckan sänder de dock även i P4, och i Stockholms län kan man höra dem på P6 vid vissa tider.
https://sverigesradio.se/artikel/7063064

Kanalen som ger dig en mix av musik genom årtiondena till i dag. Dygnet runt med musiken du älskar och saknat.
  • Redigerat 2020-12-11 14:38 av Carmarino
JMW
0

#9: Den får jag ju inte in på vanliga radion. Fast det är en bra kanal.