Julen iFokus

Julen

Etiketttraditioner
Läst 85 ggr
Draken
2020-12-03 13:24
1

Julaftons morron

Vad har ni andra för tradisioner på Julaftons morron ?

Tomten brukar komma under natten och lämna ett litet paket vardera till barnen på köksbordet.
alla i familjen har egna julstrumpor, som tomten har fyllt med godis.

Medans barnen öppnar sina tomtepaket så gör vi i ordning frukost bestående av gröt och en skinkmacka. Sen sitter vi alla ned kring bordet och äter frukost tillsammans.
När frukosten är avnjuten så gör jag i ordning ris ala malta som vi skall ha till efterrätt, och maken börjar med griljering av skinkan.

Dela gärna med er av hur ni brukar göra 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Carmarino
2020-12-03 14:45
2

Har numera inga särskilda traditioner på julaftons morgon. När jag var barn så tittade jag alltid på jullovsmorgon på teve. Nu beror det på om jag hunnit klä granen dagen innan julafton. Har jag inte det så klär jag granen på förmiddagen. Är jag klar med allt så tar jag det lugnt och bara njuter av julfriden och mitt julpyntade hem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2020-12-03 14:55
3

Vi öppnar någon liten julklapp. Tanken med det är att barnen ska få något att göra under dagen. Den äldsta önskar sig avancerade målarböcker. Perfekt till morgonen.
Den yngre får slajm och en "aktivitets" boll. Typ en större boll med en bana inuti som man ska föra en liten kula igenom.
Vi har alltid en förhoppning om en lugn morgon.
Stämmer inte alltid pga denna underbara brödrakärlek 😄🙈
En långpromenad med sigge.
Sen börjar vi duka o pyssla. Det där sista. Sen kommer svärmor och svåger runt lunch.
Då bjuds det på glögg, fika.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
2020-12-03 15:01
2

Jag är ganska traditionells eller dagen är oftast en resdag.

I år blir det knepigt eftersom Coronan står i farstun.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Tarotstollan
2020-12-04 01:25
2

Eftersom jag inte firar hemma, så brukade jag gå upp och tappa upp ett bubbelbad och ligga i det samtidigt som jag lyssnade på "Nicke Lilltroll och Tomten" i radion. Vet inte ens som det fortfarande sänds på julafton?
Sen gjorde jag mig i ordning och tog på mig min tomteluva och promenerade ca 45 minuter till dem jag firar ihop med.
Vet inte än om det blir något liknande i år.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2020-12-04 08:50
2

När ungarna var små så dukade jag bordet kvällen innan med vårt julporslin och varsin chokladtomte till alla.Sen åt vi risgrynsgröt och vörtbröd tillsammans och hade det mysigt.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
2020-12-04 09:55
2

I år har jag även lovat barnen att vi kommer ta ett julbad i jacuzzin.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Draken
2020-12-04 13:46
0

Vad härligt med så mycket olika tradistoner. Tycker det är jättespännande att läsa hur andra gör :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

MonicaLagerquist
2020-12-04 14:30
0

Min man och jag har börjat med att dricka skumpan på nyårsafton i badet.Öppet fönster så att vi kan se fyrverkerierna.

Stolt ägare till tre La permer