Julen iFokus

Julen

Etikettjulmaten
Läst 496 ggr
MonicaLagerquist
1

Julskinka

Hur köper du din julskinka?
Färdig eller gör du den själv från grunden?

Stolt ägare till tre La permer

JMW
2

Jag har i alla år sedan jag flyttade hemifrån köpt rimmad skinka och gjort den i ugnen.
De senaste åren så har jag köpt färdigkokt skinka och kommer att göra så även i år.

Vixxen
0

Färdigkokt här med. Vilken skinka har fått bäst betyg i år?

MonicaLagerquist
1

Tidigare så köpte vi en halv gris och då rimmade jag den själv och körde den i ungen.
Numera köper jag färdigkokt.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0
Bäst i test – Julskinka – 17 experttester. Vi samlar tester och recensioner på ett ställe så att du enkelt hittar det du behöver. Helt gratis!
Sindri
0

Alltid rimmad! Behöver lägga den i blöt för att få ur lite salt. De färdigkokta är för salta.
De två senaste åren har jag fått tag på nitritfri skinka, har just beställt en till i år. Vi testade även vildsvinsskinka förra julen, den var god , men ingen märkbar skillnad mot en vanlig.
Jag har alltid gjort min i ugnen i riktig lågtemp, då behövs inge folie runt, blir minst kladd då. Testade ett år att koka för att få spad, men ingen var intresserad av dopp i grytan.

Karmatarerskanise
0

Rimmad. Gillar inte färdigkokt.

Carmarino
0

Brukar inte köpa julskinka, för den går inte åt här hemma. Möjligen köper jag några färdiga skivor men oftast hoppar jag över det också. Det räcker med de bitar jag äter på julafton.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
0

Vi köper färdigkokt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Vixxen
0

#4: Tack för länken!