Julen iFokus

Julen

Etikettdekoration
Läst 73 ggr
Tarotstollan
0

Färger till jul?

Vilka färger vill ni ha runt er för att det skall kännas som en riktig jul för er?
Är det traditionella rött och grönt eller något annat?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1

Jag är så gammaldags att det är i stort sett bara rött, grönt, silver och vitt som gäller som julfärger för mig.

• Redigerat 2020-11-30 04:52 av Tarotstollan
JMW
1

Samma för mig.
Rött framförallt och grönt. Det röda färgen är ju så varm och ger i alla fall mig riktig jukänsla.
Idag ska jag byta några gardiner jag inte hunnit med.

Tarotstollan
1

Tycker det är så tråkigt när man tittar i kataloger och affärer när de pyntar med s.k. julsaker och allt går i brunt, mörk blått, grått, beige och andra murriga färger. Diskret kallas det väl för, men för mig är det bara ledsamt och tråkigt.
Jag vill ha "Disney", färger och uppiggande glada och vackra saker till jul, inte sådant som ger mörker och dystra tankar om murrig höst istället för jul.

JMW
1

Instämmer! Julen är röd framförallt. Kanske är jag gammal….

DesK
1

Rött, grönt, vitt och guld är det för mig 😊

/Désirée

MonicaLagerquist
1

Jag vill ha rött och grönt till jul.
Silver eller guld till nyår.

Stolt ägare till tre La permer

sp0ngeb0b
1

Jo det är väl framförallt rött men även grönt, silver och guld som signalerar jul för mig. Dels för att det är så det "ska vara" om man säger så. Men kanske även för att jag vanligtvis inte inreder med rött så det blir lite omväxling. Men jag tycker inte färgerna är det viktigaste utan det viktigaste är myskänslan, med lite extra lampor och levande ljus i vintermörkret

Carmarino
2

Rött och grönt framför allt, men även silver och guld (halmfärgat). Har sett en hel del reportage från "julpyntade" hem i år, och även inredningsbilder, där allting går i en vit/grå/beige/ljusbrun färgskala som är så otroligt deprimerande att jag inte förstår hur någon kan få julstämning av det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Draken
1

Rött Grönt, Vitt, Silver och Guld här hemma :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis