Braständare
Nu vill man ha tänt i brasan, med braständare. Visserligen är det trevligt med tändstickor också, men enklare med braständare. Eller?
Undrar om det gjorts någon bäst i test på braständisar, tycker det finns så många på marknaden och högre pris säger inte att den är bättre.
Det jag önskar av min braständare är
- räcker hela säsongen, så att jag inte står där en dag och ingen braständare har
- har en stor låga, alt att lågan faktiskt går att ställa in på riktigt (och inte bara är något som man tror ska kunna gå men inte går…)
- acceptabelt pris
- lång, så jag slipper bränna fingrarna
- att den tänder vid första försöket, så jobbigt att klicka klicka och klicka och inget händer på typ en kvart
- Redigerat 2020-11-20 18:49 av Grodan
Har inte själv någon öppen spis så jag vet inget om braständare. Hoppas någon annan har bättre koll.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag brukar köpa de billigare i tvåpack. De räcker väldigt länge då jag bara använder de till att tända tändblocken.
Köper billigaste alternativet på tex rusta eller ÖB. Fungerar bra.
Sen givetvis så ser jag till att det alltid finns i lådan. När jag tar den sista köper jag nytt.

Vi köper en liten blå gasbehållare på Biltema och ett munstycke till den .Fungerar toppen.
Stolt ägare till tre La permer
#2 #3 Jag har slutat med dem, de är inte tillräckligt bra.
#5 Det var ett bra tips.