Årets julklapp 2020
HUI Research har utnämnt stormköket till årets julklapp. Är det något ni kan tänka er att ge bort i julklapp, eller önska er själv?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-julklapp-stormkoket
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Stormkök?
Konstig julklapp. Jag vill inte ha och kan inte komma på en enda människa jag skulle kunna ge ett sånt till.
#1 haha, precis
Jag trodde årets julklapp var typ handkräm eller ansiktsskydd…

Nej de som skulle vilja ha ett storkok har redan minst ett.
Stolt ägare till tre La permer
Det var nog en hel del som köpte stormkök i början av coronaepidemin, eftersom det är en typisk sak man bör ha hemma som prepper. Skulle strömmen gå en längre tid så har man åtminstone möjlighet att laga varm mat. Det gäller dock att vara försiktig vid inomhusbruk, eftersom det bildas kolmonixid vid förbränning.
https://www.testfakta.se/sv/article/basta-koket-nar-strommen-gatt
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4: Har funderat på att köpa ett litet gasolkök för att kunna göra kaffe och lite mat vid min kolonilott - men inte längre än så.
Stormköket ligger längst in i förrådet.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5: Kanske stormköket funkar på kolonilotten?
I mitt liv är CBD-olja årets julklapp. 🤪

#7 Kanske går att laga mat med i stormköket? :)
#6: Problemet med traditionellt stormkök är att det ofta körs på T-sprit och skapar mycket sotade kastruller.
Har bara kallvatten på lotten och på vintern inget alls.
#9: Ja, då är det nog bäst att köpa en billig kastrull på loppis och bara använda den till stormköket.
#10: Det är därför jag funderar på ett litet gasolkök. Slipper troligen sotet då.
#11: Ja, det ena utesluter ju inte det andra.
Har för mig att det finns stormkök som fungerar med både gasol och T-sprit, men om man redan har ett som går på T-sprit är det ju onödigt att köpa ett till. Då är det bättre att satsa på ett gasolkök.

#9 #10 #11 #12 Eller så kanske det går att köra med Grodans CBD-olja? ;)
#13: Då blir det dyrt!!!
LOL Staffan 🤍