Julen iFokus

Julen

Etikettgodis
Läst 666 ggr
Tarotstollan
2

Köpa godis.

Ni som inte gör erat eget godis, har ni något godis som ni alltid köper till jul eller nyår?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1

Jag brukar köpa en eller alla tre Aladdin, Paradis eller Mörk Aladdin,  det beror på vad de kostar.
After Eight hör väl till och kanske lite skumtomtar. Sen är ju alltid Toffee Fee gott.
Det jag mest av allt vill ha är hemkokt ischoklad och knäck men det blir ju aldrig gjort och mamma orkar inte längre.
Den köpta ischokladen är ju hemsk och den köpta knäcken har jag inte testat. Har faktiskt inte ens sett någon knäck ännu, skall titta i andra butiker i morgon. Måste ju testa den om jag skall veta om den är ätlig eller ej.😉

MonicaLagerquist
0

Köper inget godis.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

Köper mest choklad om jag köper något. Dock inte Aladdin/Paradis längre. Tycker inte det finns så många god bitar kvar nu sedan de ändrat om nästan hela sortimentet.

Det jag köper är Noblesse och Fazer. Smaken på Fazer varierar beroende på vilka smaker det finns, men det brukar bli en ask Geisha i alla fall.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

JMW
0

Jag köper just inget. Oftast så får man en och annan ask. Vi brukar få After eight. Suck… Varken jag eller mannen är speciellt förtjusta i just den. 

Det enda "godiset" jag köper är torkade fikon. För mig är det godis.

Carmarino
0

Har en 400 grams ask After Eight, med bästföredatum 2015-10-31. Den smakar fortfarande okej, men jag tycker inte den är så god. Därför tar jag bara en bit någon gång då och då när jag är akut chokladsugen och inte har någon annan choklad.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

monstermash
0

Polkagrisar, juleskum och pepparkakor. 😍

JMW
0

Vi var hos svärmor tidigare ikväll. Gissa vad bi fick? Jo, After eight…

Tarotstollan
1

#7. Tja, det enda är väl att man tidigare under året talar om att man inte gillar After Eight eller vad det nu är man inte gillar och pratar om det som man gillar istället!😃

Jag var ute och handlade lite frukt och godis innan idag men glömde just att köpa en After Eight men då får jag väl köpa den till nyår om jag känner för det.😉