Julen iFokus

Julen

Etikettdekoration
Läst 1784 ggr
Amiechan
0

Duka julbordet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha presenterat all mat vi åt förra julen undrar jag hur ni andra dukade? För första gången firades min familjs jul hemma hos oss (Amiechan och Skadlig) och jag fick välja tema. Temat blev vitt och grönt. Vit linneduk, servisen Fredrik (vit med platinarandning), murgröna i rankor på bordet, vita hyacinter i grön mossa…

Utan att jag hade sagt något om det gav alla mig vita hyacinter 0_o. Det var tydligen årets trend i familjen ;)

Jag hittade ingen bättre bild på bordsdukningen, men kikar ni över min rygg kan ni ana hur det såg ut. Alla glasen var inte framställda ännu. Undrar ni över krukan så fick jag den av mormor - den ingick inte i ursprungsplanerna :D

Karmatarerskanise
0

Vi har ingen speciell dukning. Bara fram med allt :P

korseett
0

vi firar jul på olika ställen och med generationsskiftet på gården och delning av bohag som mina förlädrar inte fick plats med i lägenheten så var det lite tunt i vintras men det gick ändå! Förra sambon till brorsan hade rest med allt vad kastruller och kokkärl hette så vi andra fick ta med oss…

Jenna-Gun
0

Vi är bara två och våra katter på jularna.

Men lite tradition har vi alltid.

kul att dekorera julbordet.

Jenna

kanin
0

Vi dukar med disney julservis det blir jätte mysigt.Glad

Sara
0

Jag har oxå Disneys julservis, iaf tallrikarna, assietterna och glasen. Jättefin är den!

Sara

TerriZue
0

Ååh! Jag vill verkligen ha Disneys julservis! Har sett dne lite här och där men man har ju aldrig pengar över för sånt… :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus