Annons:
Etikettdekoration
Läst 628 ggr
Carmarino
12/25/19, 10:43 AM

Så här gör man glaspyntet till julgranen

Har aldrig tidigare funderat på hur man gör kulorna och alla de olika formerna av glaspynt att hänga i granen, men råkade få syn på den här videon. Vilket jobb det är att göra dem! Helt fantastiskt tycker jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
12/25/19, 10:45 AM
#1

Nötknäppare i form av gubbar börjar bli vanliga även i Sverige, och så här gör man dem. Även det kräver en hel del jobb.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
12/25/19, 11:25 AM
#2

Wow! Då förstår man att de ju kostar lite.

Carmarino
12/25/19, 1:24 PM
#3

Ja, verkligen. Hade ingen aning om att de fick handmålas, och det tar ju tid att göra - särskilt när de tillverkas i tusental.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
12/25/19, 7:35 PM
#4

Fantastiskt, vilket jobb!
Jag har nog bara ett fåtal kulor kvar som inte är i plast. De har gått sönder under åren. Dessutom råkade jag ett år, ta i dessa kulor med våta händer och då försvann den röda färgen och de blev silverkulor i stället.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
12/25/19, 10:16 PM
#5

Visste inte att färgen inte tålde vatten. Bra att veta.👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
12/25/19, 10:32 PM
#6

Ja, jag blev verkligen förvånad när jag stod där med färgen på fingrarna
men arg också. Jag ville ju ha röda kulor, så jag fick köpa nya till fönstren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
12/26/19, 12:35 PM
#7

Har ju sköljt av några av mina kulor, som jag har i en glasvas tillsammans med en ljusslinga, men det har varit plastkulor så de är tydligen färgäkta. Kanske inte så konstigt om den röda färgen försvinner. Om jag minns rätt från filmen så doppas kulorna bara i färgen. Då fäster den förmodligen inte så bra på glaset.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: