Julförberedelser för hem, folk och djur!

Börja jul-spara

2012-02-24 14:38 #0 av: JoarT

I år kommer jag att redan nu börja spara pengar till julen så att jag kan köpa julklappar till mina barn och inte bli som förra året då jag köpte på Ellos-kredit.

Vad tycker ni om denna idé?

Anmäl
2012-02-24 14:39 #1 av: Rita-S

det tycker jag är en bra ide :) Lägger man åtsida nån hundring nu och då från nu, och även börjar med sådana saker som man behöver tid att göra för hand om man skall göra handgjorda saker, så släpper man stressen i alla fall :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2012-02-24 14:42 #2 av: JoarT

Jo det känns bra att jagskall göra detta. Nu vill jag verkligen vara med mina flickor på julen nu när vi sperarerat.

Anmäl
2012-02-24 14:45 #3 av: [lucke]

Jag lägger alla guld-tior jag får i växel i min mumin-gris (spargris), tror jag har runt en tusenlapp där nu. Inga pengar jag saknar (mynten jag får i växel), och det går rätt snabbt att få ihop en lite större summa. Men det gäller förstås att man ofta handlar med kontanter, vilket jag gör...

Anmäl
2012-02-24 14:49 #4 av: JoarT

Jo det är ju bra om man handlar med kontanter men det gör inte jag. :-P Men jag får väl börja med det.

Anmäl
2012-02-24 16:20 #5 av: [lucke]

#4 Då var det värre! Jag var sen med att skaffa VISA, så det där med att betala kontant (oftast) sitter liksom i. Jag tar ut lite större summor några ggr i månaden och handlar för. Känner att det är enklare att hålla koll på vart pengarna går på så sätt.

Anmäl
2012-04-05 23:14 #6 av: Mitralis

Hur går det med sparandet? Guld i mun
Jag tycker i alla fall som att det låter som en toppenbra idé Glad

Anmäl
2012-04-06 21:08 #7 av: [lucke]

För min del går det iaf bra- Mumin är snart proppfull med tiorSkrattande

Anmäl
2012-05-22 19:08 #8 av: [lucke]

Så här ser Mumin ut idagGlad

Anmäl
2012-05-22 19:44 #9 av: Rita-S

Jul-mumin? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.