Annons:
Etikettprathörnan
Läst 175 ggr
Carmarino
2020-06-05 16:35

Fruktens dag den 6 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Imorgon är det fruktens dag. Äter ni mycket frukt? Vilken är er favoritfrukt?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2020-06-05 23:48
#1

Läste först Fuktens dag och tänkte att det passade ju bra nu när det lovats regn i några dagar.😉

Det går i perioder om jag äter frukt eller ej.
Mest blir det bananer, lite äpplen och vindruvor, till jul blir det ju clementiner och apelsiner + allt ovan.
Någon gång om året kan det även bli päron.
Under sommaren blir det väldigt mycket melon som jag började äta för några år sedan, vet inte varför jag inte smakade på det innan.
Älskar vattenmelon och honungsmelon.

Köpte 2 st. Cantaloupe meloner i går för att testa och för att de var på extrapris, de var ok men inget jag kommer att köpa igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2020-06-06 09:39
#2

#1 😃

Det är samma för mig. Äter frukt i perioder. Päron äter jag bara när det finns Clara Frijs, och det är en rätt kort period. Clementiner och apelsiner äter jag också när det är säsong, för de smakar inte mycket resten av året. Bananer äter jag inte så mycket längre, men det händer att jag köper om det är extrapris.

Vattenmelon föråt jag mig på för många år sedan när jag var i Italien på semester. En melon på ca 4 kg kostade bara några kronor, och det var väldigt varmt, så vi åt enorma mängder melon då, så jag fick nog. Kan dock äta det om jag blir bjuden, men köper inte det själv. Honungsmelon och cantaloupe är bättre, men inget jag brukar köpa.

Äpplen använder jag bara om jag ska göra äppelkaka, men det gör jag nästan aldrig. Har svårt för att äta dem som de är. Det går lite lättare om jag skalar och skivar dem, men de hör inte till favoriterfrukterna direkt.

Förmodligen beroende på att jag föråt mig på dem också för länge sedan när jag hade kronisk bihåleinflammation. Det gjorde att jag fick rethosta när jag låg ner, men hade upptäckt att den lindrades om jag åt ett syrligt, grönt äpple när jag gått och lagt mig. Till slut gick rethostan över, men då hade jag ätit så mycket äpple att jag inte tyckte om det längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-06-06 03:09
#3

Idag är det fruktens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2022-06-06 01:37
#4

Det är fruktens dag idag, och även färskpotatisens och sillens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2022-06-06 14:14
#5

Vi som är helt fruktutan just nu.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2022-06-06 14:15
#6

🍋🍈🍏🍐🥝🫒

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2022-06-06 14:35
#7

#5: Samma här - och ingen sill har jag heller, men det äter jag å andra sidan inte. 😊
Däremot har jag ätit färskpotatis till lunch. Visserligen djupfryst, men den smakar precis som färskpotatis ska när jag ångkokat den. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2022-06-06 15:00
#8

Siöl har jag hemma. Färsk potatis får man inte äta förens på midsommar.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2022-06-06 16:32
#9

#8: Äter djupfryst färskpotatis året runt. Den kanske inte räknas som färskpotatis egentligen men när den frystes in var den det. 😊

https://www.felix.se/products/svensk-farskpotatis/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Njut av vår Svenska Färskpotatis från utvalda odlare året om och läs om hur du tillagar djupfryst färskpotatis på bästa sätt för en perfekt middag!
Upp till toppen
Annons: