Annons:
Etikettbarnslig-jul
Läst 212 ggr
Carmarino
2020-05-20 14:00

Radions julkalender 2020

Radions julkalender i år heter ”Knäckarbanketten”. Den utspelas under barocken och i fokus står två barn, hertigdottern och svinpojken. Manus står Sara Bergmark Elfgren för.

Två hertigar styr en stad. De är tvillingar, födda på julafton, men tål varken varandra eller att julen ska konkurrera ut deras födelsedag. Julen har de förbjudit och i dess ställe infört hertigafton med hertigklappar.

– På hertigafton ordnar hertigarna varsin födelsedagsbankett och försöker bräcka varandra genom att göra den så storslagen som möjligt. Julen får man inte ens prata om i den här staden, berättar Sara Bergmark Elfgren.

https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/kn%C3%A4ckande-fest-i-%C3%A5rets-julkalender-1.28201850

Kan säga redan nu att jag inte kommer att lyssna på den. Vet inte varför men jag tycker inte att radioteater för barn är särskilt intressant att lyssna på. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2020-05-21 01:36
#1

Svårt att veta, det gäller ju att lyssna och följa med annars tappar man ju bort sig direkt.
Annat på tv, då kan man ju både se figurerna och höra deras röster.
På radion är det bara rösterna som styr hur man uppfattar allt som sker, så då måste både historien vara bra och skådespelarna ha väldigt olika röster, annars hör man  ju inte vem som är vem!
Historien som sådan kan kanske vara lite kul och intressant men personligen hade jag nog hellre sett den på tv än hört den på radion.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2020-05-21 10:55
#2

#1 Det är det jag har svårt för - att följa med i vad de säger. Har radion på större delen av dagen (P4 Plus), men lyssnar inte så noga på vad de säger. Därför blir det så att tankarna flyger iväg, även om jag har bestämt mig för att lyssna på t.ex. nyheterna eller vädret. Så ljudböcker och radioadventskalenderna är inget för mig. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: