Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskapmitt-julfirande
Läst 515 ggr
MonicaLagerquist
12/9/19, 10:31 AM

Hur firar ni jul?

Hur ser er jul ut?

Stolt ägare till fem La permer

  • Redigerat 10/11/21, 11:47 AM av Carmarino
Annons:
fruktgumman
12/9/19, 10:43 AM
#1

Vi ska vara hemma. Mina föräldrar och syskon med familjer + svärmor kommer hit

MonicaLagerquist
12/9/19, 11:42 AM
#2

Vi firar hemma och jag har bjudit in barn, sambos och bonusbarn. Vi blir runt 10-14 personer.

Jag lagar all mat själv och bjuder på det.

Stolt ägare till fem La permer

Russinlimpa
12/9/19, 12:00 PM
#3

Brukar inte fira jul, aldrig riktigt varit min grej. Tycker folk dricker för mycket och det är massa ljud och annat jobbigt. Men den här julen ska spenderas med sambons familj (lät som att vi totalt bara blir 5pers), dem bjuder på maten men gissar att jag får ta med lite egna rätter också som dem inte brukar äta på jul men som jag ser som ett måste. Kan inte ta med hunden/djuren till sambons föräldrar så lär inte vilja vara där någon längre stund, skulle gissa att jag bara äter och sen går hem så får dem "jula" bäst dem vill. Vi är ändå där nån dag varje vecka och äter middag. :) Hade helst velat åka hem men är lite väl långt att åka bara för att kunna sitta ensam hemma hos farmor och äta skinkmacka och janssons. Kanske nästa år istället eftersom vi stannar här i år.

Carmarino
12/9/19, 12:54 PM
#4

Firar hos min brorson och hans familj. Det blir den närmaste familjen, men vi är nog 10-15 personer totalt. Vi brukar ha ett ganska stillsamt julfirande, med fokus på att umgås och ha trevligt runt julbordet. Har aldrig varit med om att någon har druckit för mycket, även om det serveras vin till maten. De flesta dricker bara julmust. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Åsa S
12/9/19, 1:19 PM
#5

Firar lite jul i förskott på söndag med svärmor som bor på nordens största kollektivboende för kvinnor i äppelviken de har julbord då så vi har köpt biljetter till det (är begränsat antal platser). Sedan är vi 22-24dec ( i sommarstugan och firar en lite egen julhelg jag och min man, innan vi åker till mina föräldrar på julaftonsdagen dit min syster och hennes barn kommer med.

monstermash
12/9/19, 4:29 PM
#6

Vi brukar vara nästan 20 personer som firar tillsammans men i år ska vi vara hemma och mysa istället. 🙂

Annons:
Tarotstollan
12/9/19, 6:27 PM
#7

Min mamma och jag firar hemma hos min yngsta moster och hennes man. Det blir ett enkelt julbord och sen tittar vi på tv och öppnar klapparna, även om vi sagt att vi inga skall ha.
För egentligen skall vi bara köpa lotter allihopa och sen dela på ev. vinster.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
12/9/19, 6:34 PM
#8

Sprit och jul hör inte ihop. En nubbe till sillen och en 2 cl whisky till kaffet är den ranson vi kör med.

Stolt ägare till fem La permer

Draken
12/11/19, 12:36 PM
#9

Vi firar julen här hemma. Alla barnen kommer hem med sina respektive, så vi blir 13 st runt julbordet :)

Vi äter normalt vid 14 tiden, men jag jobbar Julafton iår, och jag slutar  15.30, så det blir lite förskjutet detta år :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Emilia 1982]
12/20/19, 4:36 PM
#10

Är det någon som fortfarande spelar sällskapsspel i juletider (utan att sitta med sina mobiltelefoner)? Eller kanske tittar i fotoalbum, eller på diabilder? (stoppa USB-minnet i TV-apparaten är OK)

Varning från Storbritannien. Så här vill nog många INTE att julsäsongen skall se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=dTiXFY2WwiI

Upp till toppen
Annons: