maträtter

Julskinka

2019-12-06 19:55 #0 av: MonicaLagerquist

När köper ni er skinka?
Köper ni färdigkokt eller rå?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-06 20:39 #1 av: fruktgumman

22 eller 23 december köper jag julskinkan rå. Koka och griljera vill jag göra själv.

Anmäl
2019-12-06 20:57 #2 av: Tarotstollan

Jag köper ingen egen skinka numera men vi har alltid kokat och griljerat våra egna skinkor i släkten, det är ju så man får doppspadet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-12-06 20:58 #3 av: Jimmy.L

Beställt färdig vildsvinskinka.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-12-06 21:03 #4 av: Caeli

Förra året blev det skinka som var färdigkokt och färdiggriljerad. Riktigt fin! Blir troligen samma i år.

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2019-12-06 21:06 #5 av: MonicaLagerquist

Jag har köpt en färdigkokt skinka som jag kommer att griljera kvällen före julafton. Sen när den svalnat något blir det provsmakning på en vörtmacka kvällen före julafton.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-06 21:11 #6 av: Lillyrod

Jag köper också färdigkokt och griljerar kvällen före julafton. Det finns inget godare än när man provsmakar den skinkan varm. Mums!

Anmäl
2019-12-06 21:31 #7 av: Cireea

färdigkokt och griljerar själv Glad

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-12-06 21:58 #8 av: beem

Jag köper färdigkokt men griljerar den själv. Härligt med doften då man griljerar - då är det jul.

Första gången jag köpte färdigkokt var en jul då jag var sjuk. Upptäckte att den är ju fantastiskt god så varför ska man ödsla tid på kokning själv. 

Anmäl
2019-12-06 22:10 #9 av: JMW

Jag har köpt färdigkokt i några år nu. Förr gjorde jag den alltid själv. I ugnen. 

Tycker den färdigkokta i affären är god och det sparar tid när jag bara behöver griljera.

Såg en test av julskinka i Expressen och det är verkligen varierande betyg. Från överkryssad geting till full pott med fem getingar.

Anmäl
2019-12-06 22:11 #10 av: Sindri

Beställt rimmad vildvins- och rimmad vanlig skinka. Jag brukar vilja salta ur dem lite innan jag kokar och griljerar. Har tidigare gjort ugnsbakad, men testade att koka förra året och gillade det bättre. Kanske vi t.o.m. testar dopp i år.

Anmäl
2019-12-07 12:24 #11 av: Rovfisk

23 December. Köper rå, då maken vill griljera själv. Det har blivit tradition här hemma att jag och de äldre barnen spelar bingolotto på uppesittarkvällen och maken  kokar och griljerar skinkan under tiden Skrattar

*Sajtvärd på Akvariefisk,,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)
*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2019-12-07 12:27 #12 av: Carmarino

Om jag köper så köper jag färdigkokt, men oftast köper jag bara några färdiga skivor. Äter inte särskilt mycket julmat hemma nämligen, utan bara på julafton och då är jag alltid bortbjuden.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.