Annons:
Etikettjulväxter
Läst 476 ggr
Tant Grön
12/6/19, 9:05 AM

Vilken hyacint doftar godast?

Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker den rosa luktar godast. Fast den blå är vackrast.

Annons:
MonicaLagerquist
12/6/19, 9:43 AM
#1

Jag är allergisk mot hyacinter men den vita kan jag ha hemma utan att reagera allt för mycket. Fick jag välja vilken jag skulle ha så vore det den blå.

Stolt ägare till fem La permer

beem
12/6/19, 9:54 AM
#2

Jag har aldrig tänkt på att de är olika i doft men däremot så är r den blå starkast och den vita minst stark.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
12/6/19, 10:01 AM
#3

#0 Jag har nog samma erfarenhet som du.

Jag köper alltid blå😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
12/6/19, 10:33 AM
#4

Jag gillar den blå bäst.

Tant Grön
12/6/19, 10:43 AM
#5

Är lite allergisk mot hyacinter så jag blir täppt i näsan när jag luktar på dom. Men kan ändå inte låta bli att köpa och lukta. 🙂

Tant Grön
12/6/19, 10:45 AM
#6

Nu för tiden finns det ju hyacinter för allergiker som är nästan doftlösa. Råkade köpa en sådan för några år sedan och blev väldigt besviken.

Annons:
Carmarino
12/6/19, 4:45 PM
#7

Köper alltid blå, för de doftar mest. Fast de jag köpte i år verkar blomma över väldigt snabbt. Har knappt känt någon doft från dem, och när jag stoppar näsan i dem så har de redan börjar lukta lite unket, så de är väl för hårt drivna misstänker jag. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lillyrod
12/6/19, 6:27 PM
#8

Jag vågar inte köpa hyacinter. När min son var liten fick han utslag över hela kroppen när hyacinten slog ut och nu tål inte jag dem heller. Synd för jag tycker verkligen om den här blomman.

beem
12/6/19, 8:21 PM
#9

Jag läste att Hyacinterna som säljs numera har ca 25 klockor i jämförelse med tidigare då de hade 75 klockor. Därmed också då mindre  doft.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
12/7/19, 12:19 PM
#10

#9 Det förklarar i så fall varför doften är så svag. Förr så kändes doften i hela rummet, ja nästan i hela lägenheten, men det gör den inte nu. Måste vara inom högst en eller möjligen två meter för att känna den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: