Dryck

Glöggens dag den 1 december

2019-12-01 03:46 #0 av: Carmarino

Idag är det glöggens dag. Tycker ni om glögg? Har ni någon favoritglögg? Gör ni kanske egen glögg?

Själv föredrar jag glögg i tryffelform. Har dock inga sådana i gömmorna, så för min del blir det inget firande av glöggens dag. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-12-01 04:23 #1 av: Tarotstollan

Jag tycker mycket om glögg men har väl inte någon speciell favorit.
De med alkohol i är ju godare men de har ju sin baksida också men tanke på just alkoholen.Nörd
Jag brukar köpa både med och utan alkohol. Har 2 stycken flaskor från Dufvenkrooks med smakerna Chili & Choklad och Hjortron i köket.
Kommer inte att smaka på dem innan jul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-12-01 07:18 #2 av: JMW

Jag tycker mycket om glögg. Det blir inte så mycket eftersom maken inte är så förtjust i glögg. Att dricka den ensam är liksom inte lika skoj.

Nu har jag inte provat så många sorter men jag föredrar den med alkohol i. Smakar godare. Sen vill jag ha "vanlig" glögg. Inte den med en massa alla möliga smaker. Blossa från bolaget är ju så gott.

Anmäl
2019-12-01 09:27 #3 av: MonicaLagerquist

Jag gillar glögg men den får inte vara för söt. Ryssen kanske men ni bo till mandel.
Vi gör egen potatisglögg.
Här druckigt glögg tre gånger den här sesången

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.