Annons:
Etikettdryck
Läst 432 ggr
Carmarino
12/1/19, 3:46 AM

Glöggens dag den 1 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det glöggens dag. Tycker ni om glögg? Har ni någon favoritglögg? Gör ni kanske egen glögg? Själv föredrar jag glögg i tryffelform. Har dock inga sådana i gömmorna, så för min del blir det inget firande av glöggens dag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
12/1/19, 4:23 AM
#1

Jag tycker mycket om glögg men har väl inte någon speciell favorit.
De med alkohol i är ju godare men de har ju sin baksida också men tanke på just alkoholen.🤓
Jag brukar köpa både med och utan alkohol. Har 2 stycken flaskor från Dufvenkrooks med smakerna Chili & Choklad och Hjortron i köket.
Kommer inte att smaka på dem innan jul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
12/1/19, 7:18 AM
#2

Jag tycker mycket om glögg. Det blir inte så mycket eftersom maken inte är så förtjust i glögg. Att dricka den ensam är liksom inte lika skoj.

Nu har jag inte provat så många sorter men jag föredrar den med alkohol i. Smakar godare. Sen vill jag ha "vanlig" glögg. Inte den med en massa alla möliga smaker. Blossa från bolaget är ju så gott.

MonicaLagerquist
12/1/19, 9:27 AM
#3

Jag gillar glögg men den får inte vara för söt. Ryssen kanske men ni bo till mandel. Vi gör egen potatisglögg. Här druckigt glögg tre gånger den här sesången

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/1/20, 5:03 AM
#4

Idag är det glöggens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
12/1/20, 5:17 AM
#5

Ja det är det ju!
Synd att jag inte köpte glögg förra året när det inte var Pandemi. 😊
Jag gå INTE in på systembolaget nu.
Skulle köpt från Maxi när vi onlinehandlade i helgen. Attans. Får ta det nästa vecka då.

Draken
12/1/20, 7:03 AM
#6

Vi drack Hjortronsglögg första advent. Den innehåller 2% alkohol, och den var otroligt god. Den kan jag rekomendera 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
JMW
12/1/20, 7:07 AM
#7

Jag har smakat alla möjliga glöggar. Är nog knäpp men glögg ska vara glögg. Jag vill ha det vanliga röda glöggen och allra helst Blossa.

MonicaLagerquist
12/1/20, 8:34 AM
#8

Vi drack glögg i söndags men det får nog bli en ikväll med.Det är ju ändå glöggens dag.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/1/21, 3:42 AM
#9

Idag är det glöggens dag. Drack faktiskt glögg i söndags, för jag hade köpt alkoholfri glögg på ICA. Den var riktigt god.
https://www.cervera.se/produkt/blossa-glogg-glogg-alkoholfri-apelsin-pomerans-750-ml

Köpte även en flaska Dufvenkrooks Glögg Chili & Choklad, men den här jag inte testat än. Tänkte ha den till tryfflar och bakning. 😊
https://www.delitea.se/dufvenkrooks-glogg-chili-och-choklad-2-2-75-cl


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Blossa Glögg Apelsin Pomerans är en smakupplevelse med ljuvlig smak av färska apelsiner, klassiska glöggkryddor och härligt bitter pomerans på toppen.
Tarotstollan
12/1/21, 6:25 AM
#10

jag har 7 flaskor med glögg stående ute i köket, kan undra när jag skall dricka dem med tanke på diabetesen?!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
12/1/21, 8:23 AM
#11

Det står glögg på inköpslistan så om vi bara kommer iväg till stan idag så blir det glögg ikväll.Vi har inte gjort egen glögg i år så jag köper vanlig röd glögg så spetrar vi den själva.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/1/21, 8:55 AM
#12

#10: Du kan kanske dricka någon centiliter varannan dag?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
12/1/21, 11:25 PM
#13

#12. 2 av flaskorna är sockerfria, vit Blossa. Fick faktiskt tippset av diabetessköterskan. Dessutom pratade hon om Fun lights röda bär och koka det med glöggkryddor och det skulle inte var dumt enligt henne.
Får se om jag testar det någon gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
12/2/21, 4:18 AM
#14

#13: Hittade ett recept på sockerfri glögg. Du kan säkert byta ut rödvinet mot fun light.

https://diabeticdesigned.se/jattebra-recept-pa-sockerfri-glogg/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Har du funderat på att göra egen sockerfri glögg? Det är faktiskt inte alls krångligt och glöggen blir jättegod. Använd gärna vårt recept.
Tarotstollan
12/2/21, 4:33 AM
#15

Kan jag lägga in det på Diabetes forumet eller vill du göra det?

Jag har redan alldeles för mycket glögg hemma redan men jag kanske testar det någon gång, särskilt nu på vintern är det ju så gott med glögg.
Det är ju inte klokt vad mycket socker det är i det, det behövs verkligen inte då kryddorna gör det gott utan socker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
12/2/21, 4:37 AM
#16

Du kan lägga in det där. Jag är inte så ofta inne på diabetesforumet. Tror nog det är många som blir glada för ett recept på glögg så här innan jul. 😊

Om man googlar på "recept sockerfri glögg" (utan citattecken) får man upp lite fler recept.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
12/2/21, 8:26 AM
#17

Köpte glögg igår men det blev aldrig av att vi drack av den igår.

Stolt ägare till fem La permer

HaMsTeRpLaMsTeR123
12/3/21, 7:37 AM
#18

Tycker inte om glögg 😟😟

Carmarino
12/3/21, 11:39 AM
#19

#18: Tycker inte heller om glögg, men måste erkänna att Blossas alkoholfria glögg (se #9) var god. Den kan dessutom drickas både varm och kall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
12/4/21, 1:07 PM
#20

Glögg hör inte till favoriterna. Oavsett om det är med eller utan alkohol.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Carmarino
12/1/22, 3:30 AM
#21

Det är glöggens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
12/1/22, 5:47 AM
#22

Då får det bli lite hemgjord päronglögg ikväll.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
12/1/22, 6:00 AM
#23

Tror inte det blir någon glögg för mig idag. Jag har en del flaskor stående sen förra året som jag inte öppnat, så jag behöver inte köpa mer i alla fall.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
12/1/22, 6:13 AM
#24

Får försöka komma ihåg att testa apelsinglöggen jag har kvar från förra året och se om den fortfarande är drickbar. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
12/1/22, 9:32 AM
#25

Ekerö linjen bjöd på glögg innan vi gick ombord

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/1/22, 11:45 AM
#26

#25: Perfekt ju. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/1/23, 2:36 AM
#27

Det är glöggens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
MonicaLagerquist
12/1/23, 4:03 AM
#28

Ja idag lär vi inte få någon glögg

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
12/1/23, 4:56 AM
#29

Jag har flera flaskor med olika glögg stående men jag kan ju bara dricka så lite av det varje gång så risken är att det mesta får tömmas ut.
Som tur är så är inte flaskorna öppnade, så de står sig nog i några år till!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
12/1/23, 6:10 AM
#30

#29: Har kvar en öppnad flaska apelsinglögg (alkoholfri) i kylen, men har inte smakat på den så jag vet inte om den fortfarande är drickbar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: