Annons:
Etikettgodis
Läst 391 ggr
Tarotstollan
2019-11-28 23:37

Julglass.

Såg att Sia hade släppt sin nya glass för julen. Tomteglass med smaken "marsipangris" 😃!
Jag har köpt 2 burkar än så länge!🤤

https://www.siaglass.se/sv/vara-glassar/butik/graddglass-0-5-l/tomteglass-2019/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
JMW
2019-11-29 13:59
#1

Såg  att det nu finna Annas pepparkaksglass. 
https://modette.se/livsstil/933222-annas-pepparkakor-gor-pepparkaksglass-da-kan-du-kopa-den

Tomteglass är ju trevligt att ställa fram. Om man gillar marsipan. 😉

Carmarino
2019-11-29 14:12
#2

#0 Har också köpt den, men inte smakat den än. Fast jag måste erkänna att jag fortfarande har en burk med förra årets saffransglass i frysen. Den har jag provsmakat, men sedan blev det inte av att jag åt upp den. Får väl ta fram den och kolla om den fortfarande är ätbar.

När det gäller marsipanglassen så har jag hört många säga att den är jättegod.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2019-11-29 14:13
#3

Låter gott det också!🤤
Men det har väl funnits pepparkaksglass innan?

De skriver att de sålt hundratals burkar med pepparkakor förr om åren, är det allt? I så fall kan det ju inte gå så bra för det företaget, de måste väl mena tusentals med burkar!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2019-11-29 14:13
#4

#1 Den har också fått många bra omdömen. Fast hittar man inte den är det ju enkelt att ta en burk vaniljglass och smula över pepparkakor. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2019-11-29 14:41
#5

Visst det är gott med pepparkakor men tycker att i år har det blivit lite för mycket av det goda, kanske har jag ätit för mycket choklad med pepparkaka i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
2019-11-29 14:43
#6

#3 Ja de måste mena tusentals. Jag köper bara Annas pepparkakor. De är godast tycker jag.

Annons:
monstermash
2019-11-30 18:17
#7

Annas pepparkaksglass är supergod kan jag inflika!

Tarotstollan
2019-12-02 22:17
#8

Nu har jag smakat på julglassen #0. och den är en av de godaste glassarna jag  någonsin ätit! 🤤

Måste försöka få tag i flera burkar innan de tar slut!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2019-12-03 08:21
#9

Ska försöka komma ihåg att provsmaka den. Har hört så många säga hur god de tycker den är, och jag älskar ju mandelmassa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2019-12-03 09:22
#10

Jag brukar göra egen glass i glassmasinen. Smaksättare den med hackad polkagris.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2019-12-03 13:02
#11

Trots att jag har en glassmaskin så blir det inte av att jag gör glass så ofta. Äter inte så mycket glass nämligen. Vet inte varför, men det blir bara inte av.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2019-12-03 20:21
#12

#11 Jag gör inte heller glass så ofta. Försöker hålla igen på sockret.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2019-12-04 12:34
#13

#12 Tror att det går att göra, om inte helt sockerfri så åtminstone väldigt lättsockrad glass, om man gör den själv. Har dock inget recept på det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: