Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 440 ggr
monstermash
2019-11-26 11:23

Vad ger ni bort i år?

Vad ger ni bort för julklappar i år och till vilka?

Annons:
monstermash
2019-11-26 11:24
#1

Jag har inte ens börjat med mina julklappsinköp ännu så jag får återkomma. :-)

Zadeira
2019-11-26 11:31
#2

Jag är i princip klar med julklappsköpen, bara några små detaljer kvar. I år blir den hemmagjorda presenten tavlor jag gjort, sen får alla i familjen någon liten köpt sak tex grillolja, t-shirt och muminmugg till olika familjemedlemmar.

Maleficum
2019-11-26 12:32
#3

Jag slutade med julklappar för flera år sedan. Sa att jag inte tänker ge något och därför inte förväntar mig att få något (får dock några ändå av mamma och pappa och mormor och morfar och ibland av brorsan om han råkat hitta något skoj).

Har dock ibland gett något till brorsdottern och min bästa kompis två barn (oftast då jag målat porslinstallrik eller glas eller liknande till dem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carmarino
2019-11-26 14:40
#4

Det är bara brorsbarnbarnen som brukar få julklappar, och de är än så länge bara två. Deras julklappar är klara, men jag har inte slagit in dem än.

Fast i år funderar jag på om jag kanske skulle göra picklade senapsfrön och ge i julklapp till värdfamiljen - och kanske några andra, beroende på hur många vi blir på julafton. Hittade ett recept som var både snabbt och enkelt. Tydligen smakar det som "riktigt stark, grovkornig senap".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2019-11-27 00:47
#5

Jag har beställt kattkalendrar från katthem som jag skall ge bort, som vanligt.
För övrigt har jag ingen aning om jag skall köpa något mer eller ej.
Vet inte ens ännu var jag skall fira jul detta år!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
2019-11-27 08:55
#6

Vi slutade med julklappar för evigheter sedan. En sådan befrielse faktiskt. Det blir någon fin julgrupp istället. En till svärmor och en till min pappa.

Annons:
Draken
2019-11-27 10:13
#7

Här är det bara barnen som får julklappar. Vi förväntar oss ingenting, men de äldsta brukar köpa något litet till oss, även fast vi har sagt att det behövs inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

tlover
2019-12-18 18:35
#8

Dottern får skateboard, min mamma får hemmagjort spa och gottkit, svärmor får hemmagjort spakit, lillasyrran finns på iFokus så det säger jag inte, storasyrran och hennes kille får donerat till wateraid (hon vill inte ha något), svärfar och styvfar får lite hemmagjorda gosaker, svågrarna får hemmagjort godis, mormor och morfar får hemmagjord hudlotion och karln får presentkort på Adlibris. Jag älskar att ge julklappar men helst något jag har gjort, det kanske märks? #4 recept?

l'm back

Carmarino
2019-12-19 17:49
#9

#8 Picklade senapsfrön:

½ dl gula senapsfrön
1 dl vatten
¾ dl strösocker
2 msk ättikssprit (12 %)
1 krm salt
1 tsk dijonsenap

Koka upp vatten, socker, ättika och salt. Lägg i senapsfröna och koka dem i lagen ca 5 minuter. Häll av lagen och låt kallna. Blanda senapsfröna med dijonsenap.

Passar på skinkmackan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-12-19 22:25
#10

Jag brukar baka nåt gott och ge bort , nu funderar jag på Saffrans biscotti ! Gör fina paket utav cellofan, röda band , 😀

HH 🙂

Sjuttan
2019-12-20 12:21
#11

Har endast en vuxen dotter som ska ha julklapp. Det blir en kartong ungefär som en skokartong. Har fyllt den med en 5-pack sockar, en 3-pack trosor, en påse Tomteskum och en bok.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Carmarino
2019-12-20 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#9 Blev så inspirerad när jag skrev av receptet igår, att jag gjorde en omgång picklade senapsfrön igår kväll. Tycker inte själv om senap, men den här var helt okej faktiskt. Den smakade inte jättemycket som grov senap tyckte jag. Här är hela receptet, om man vill göra skinkmackan också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
2019-12-22 20:11
#13

I år blir det mest hudvårdsprodukter. Pennor och bilar till barnen samt en träff med ett medium till en vän.

Annons:
Upp till toppen
Annons: