Annons:
Etikettprathörnan
Läst 310 ggr
[Jimmy.L]
11/23/19, 3:47 PM

Bland råttor, älgar, tomtar och julmarknad

Annons:
Carmarino
11/23/19, 3:49 PM
#1

Trevliga bilder. Vad hade rymdmössen med julen att göra egentligen? 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/23/19, 3:54 PM
#2

#1 Från NK 

"Eftersom det i år är 50 år sedan människan för första gången reste till månen går årets julskyltning i rymdtema".

Carmarino
11/23/19, 3:55 PM
#3

#2 Aha. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/23/19, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna försäljare har jag inte sätt förut under tidigare julmarknader, stötte på henne under Skansens höstmarknad tidigare i år.

[Jimmy.L]
11/23/19, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Noterade att man inte sålde någon ål i år.

Det är kallrökt regnbågslax i lådan jag tror priset låg kring 250 kr st.

Carmarino
11/23/19, 4:27 PM
#6

#5 Tummen upp för fiskaffärerna som slutat sälja ål. 👍
Även om ålen så smått har börjat återhämta sig så är den fortfarande rödlistad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Pyttelite
11/23/19, 4:32 PM
#7

Fin marknad och bilder men är det verkligen Julälgar på bilderna? Är det en ny tradition eller är det bara i Stockholmstrakten dessa finns? Har någon sett några Julvargar eller Julhöns? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgeeVm/parets-stora-julkonflikt--ar-prydnaden-en-ren-eller-alg


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/23/19, 4:34 PM
#8

#6 Är fiskestopp på ålen från november.

Annars som vanligt man kommer fram mellan bodarna vid 10-11 sen blir det mycket folk.

Carmarino
11/23/19, 4:44 PM
#9

#8 Ja, men det är bara vissa som får fiska den. Den är ändå rödlistad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/23/19, 4:52 PM
#10

#7 Dom vid Nybroplan är älgar. sen finns det rådjur i Kungsträdgården och hjortar som jag inte hann fota.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/staden-tander-arets-julbelysning

Fler städer satsar på liknande ljus med djur jag kommer fota fler djur nästa vecka.

Upp till toppen
Annons: