Annons:
Etiketterjulförberedelsertraditionerdjurenroligt
Läst 584 ggr
MonicaLagerquist
2019-11-12 17:49

Hur man klär en gran när man har katt.

Snart är det jul……HUR MAN KLÄR GRANEN MED EN KATT I NÄRHETEN…..

Hämta lådan med julgranspyntet på vinden.
Gå ner från vinden.
Gå tillbaka upp på vinden och hämta ner katten….
Bär in pyntet till vardagsrummet. Ta bort katten från lådan.
Ta bort nätet som är virat runt granen. Sätt i granen i julgransfoten.
Ta ifrån katten nätet som satt runt granen och släng det. Plocka fram ljusslingan till granen.
Hämta en stege så du når upp till toppen av granen. Börja sätta fast ljusen på grenarna högst upp och gå sedan neråt.
Ta bort katten från granen och klipp av den fula, sönderbitna grenen med en sekatör. Packa upp de röda julgranskulorna ur lådan.
Gå upp på stegen igen och börja hänga upp julgranskulorna på de översta grenarna och gå neråt. Knuffa ner katten från stegen innan den orsakar granen för mycket skada.
Gå på toaletten. När du kommer tillbaka sopar du upp skärvorna av de två julgranskulorna och ta fram sekatören igen och knipsa av fyra av de nu slokande och barrlösa grenarna som katten orsakade när den försökte klättra i granen.
Gå upp på stegen och sätt fast stjärnan i toppen. Snubbla på katten som satt sig på det andra steget, fall baklänges och landa på arslet.
Ligg och kvid och jämra dig på golvet i några minuter. Kontrollera sen att röven är hel. Konstatera att den är det och återgå till arbetet.
Ta fram det andra julpyntet och häng det på alla olika grenar. Plocka fram glitterslingan som ska viras runt granen som ljusslingan.
Ha dragkamp med katten om glitterslingan. Slit slingan ifrån katten och inspektera skadorna på den. Konstatera att den är för sliten efter dragkampen och släng den i sophinken.
Vänd sophinken rätt och lägg tillbaka skräpet i den. Ställ tillbaka den i skåpet under diskbänken och stäng dörren.
Ta ut katten från sopskåpet och återgå till att klä granen. Leta efter en ny glitterslinga i pyntlådan. Kom på att den fick slängas förra julen för att katten ville ha dragkamp då också.
Åk till affären och köp nytt glitter. Åk sedan tillbaka hem.
Snubbla på katten i hallen och gå in till Julgranen. Sopa upp ännu en julgranskula och ställ upp stegen igen. Kontrollera hur skadad granen är och knipsa av fem slokande, barrlösa grenar med bitmärken.
Vira glitterslingan runt granen som du gjorde med ljusen. Gå en bit ifrån granen och beskåda ditt arbete.
Plocka undan stegen, sekatören, sopborsten och allt pynt som blev över. Lobba upp katten i soffan för att den inte ska bita mer i granen. Mata katten och sätt dig i din favoritfåtölj och slappna av…

Stolt ägare till fem La permer

  • Redigerat 2021-05-07 13:24 av Carmarino
Annons:
LBB
2019-11-12 18:19
#1

Bilden kan innehålla: personer som står och inomhus

Emo
2019-11-12 18:21
#2

😃😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonicaLagerquist
2019-11-12 18:32
#3

#1 😂

Stolt ägare till fem La permer

DesK
2019-11-12 20:16
#4

😃😃😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Taggeman
2019-11-12 20:42
#5

😮     

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Pyttelite
2019-11-12 21:09
#6

#1 Har du skjutit av foten på granen! 😮


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
LBB
2019-11-12 21:46
#7

Knepet med att hänga upp granen gör ju, att även om man väljer normal längd på granen…så hänger den alltid lodrätt..för ev. vatten får man fästa en burk nedtill.

Varken hundar/ungar eller katter kan välta granen 😉

Tarotstollan
2019-11-12 22:01
#8

#0. Det lät jobbigt att klä den granen!😃
Tur att mina katter struntar i granen, den äldste ligger under granen och sover, det är allt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2019-11-13 00:23
#9

#0 och #1. 🤪🤩😎😹😹😹😹😹😹😹

[[eskils_]]
2019-11-13 12:33
#10

#1 Fiffigt! 😉

Carmarino
2019-11-13 14:41
#11

#0 och #1 😂

Är så glad att mina katter inte "hjälper till" med granen på det sättet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marinas Mix
2019-11-13 18:59
#12

Här serveras ingen gran, till kisse, hon är alldeles för vild.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Carmarino
2019-11-14 14:53
#13

Mina katter tycker om att ligga på julgransmattan under granen och sova. Ibland jagar de någon halmstjärna eller smakar lite på någon av grenarna, men det blir mer och mer sällan ju äldre de blir.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2021-05-07 13:23
#14

Puttar upp den här. Det är nog en del som har glömt bort hur det är att klä en gran när man har katt. 😸


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emo
2021-05-07 14:22
#15

I julas var hunden så ung att jag inte vågade plocka fram gran och det mesta av julpyntet. Det är nog inte så stor skillnad på hundar och katter när det gäller att stöka till det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carmarino
2021-05-07 14:51
#16

#15: Den enda skillnaden är nog att hundar kan ställa till med ännu större oreda - åtminstone om det är stora hundar. En hund som din lär ju kunna dra iväg med granen hur lätt som helst. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kara_murray
2021-05-07 15:44
#17

Den var ju riktigt bra!!😂😂😂😂😂😂

Upp till toppen
Annons: