Prathörnan

Prathörnan 4 (OT)

2019-11-11 17:00 #0 av: Carmarino

Den förra prathörnan kom upp i 300 inlägg, så därför börjar vi på en ny.

I den här tråden kan vi prata om allt möjligt. Det behöver inte handla om julen, men det är roligt om det gör det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-11-11 17:03 #1 av: Ghostling

Hur julpyntar man resten av huset?

Anmäl
2019-11-11 17:07 #2 av: Carmarino

#1 Vad menar du med resten av huset? Utvändigt, invändigt eller i andra rum? I så fall i vilka andra rum?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-11-11 17:10 #3 av: Jimmy.L

I år satsar kommunen, fastighetsägarna och Södertälje City ännu mer på vinterbelysningen i stadskärnan. De populära djuren är tillbaka – och nya överraskningar väntar.

https://sodertaljecity.se/vinterbelysningen-kommer-tillbaka/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-11-11 17:16 #4 av: Carmarino

#3 Så fint. Ska du dit den 29 november?

Anmäl
2019-11-11 17:18 #5 av: Jimmy.L

#4 Nej men ska fota dom vid ett senare tillfälle.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-11-11 17:18 #6 av: DesK

I helgen satte vi upp granslinga, krans på ytterdörren och slinga i en syrén. Kransen och pingvinen i köket har vi året om Glad

Désirée

Anmäl
2019-11-11 17:21 #7 av: Carmarino

Det är mysigt med ljusslingor. Glad

Anmäl
2019-11-12 08:26 #8 av: Jimmy.L

Älgar, änglar och lysande kottar. Ljuskreationerna i City sätts nu upp. När allt är klart kommer en miljon lampor lysa upp 40 gator och torg.

https://mitti.se/nyheter/miljon-julljus-forvag/?omrade=vasastan&view=app

Anmäl
2019-11-12 08:34 #9 av: Jimmy.L

Gävlebocken görs mer fotovänlig.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/300959/nu-vander-det-for-gavlebocken

Anmäl
2019-11-14 00:31 #10 av: Tarotstollan

Köpte min första jul tvål från Gunry idag, det fanns 3 olika men vet inte om de är nya för i år eller om de funnits innan. Jag köpte i alla fall Vit Hyacint och den luktar jättegott.
Kommer säkert att köpa flera senare, får se om det blir samma doft eller inte. Måste lukta på dem först!Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-11-14 14:49 #11 av: Carmarino

#10 Den köpte jag också för ett tag sedan. Har börjat använda den, och den har ganska stark doft så det kan bli lite för mycket om man är känslig.

Anmäl
2019-11-14 14:50 #12 av: Carmarino

Idag har jag bakat amerikanska pepparkakor, som är tradition till jul i vår familj. Min mor bakade dem alltid då. Själv brukar jag baka halv sats, för det blir väldigt många av degen. Idag blev det dock hel sats, eftersom jag ska sälja på loppis nästa helg.

(De små bitarna i burken längst fram till höger är ändbitarna som jag har delat upp i små smakprover.)

Anmäl
2019-11-14 15:36 #13 av: Jimmy.L

Dom ser goda ut.

Anmäl
2019-11-14 19:56 #14 av: Tarotstollan

I dag har jag köpt första påsen med Ahlgrens (bilar) julgranar och första påsen Estrellas julchips med jul ost smak!GladDreglar

Anmäl
2019-11-15 11:30 #15 av: monstermash

Jag har inte ens börjat köpa julklappar trots att jag brukar vara klar vid det här laget. Men, jag är inne på årets andra julfilm vilket är rekordtidigt för min del, så i år hinner jag förhoppningsvis med att se dem jag vill se. 

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2019-11-15 12:56 #16 av: Jimmy.L

Snart smyckas Södertälje med julbelysning. Södertälje är en av de kommuner i länet som satsar mest pengar på julbelysningen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=5285&artikel=7344833

Anmäl
2019-11-15 14:06 #17 av: Carmarino

#13 Det är de också. Glad

Anmäl
2019-11-15 14:07 #18 av: Carmarino

#14 Såvitt jag minns smakar Ahlgrens granar precis likadant som Ahlgrens bilar, men jag kan minnas fel. Glad

Var chipsen goda? Har hört många som säger det, men jag har inte provsmakat själv.

Anmäl
2019-11-15 14:09 #19 av: Carmarino

#15 Har tack och lov inte så många att köpa julklappar till, så det mesta är klart. Ska bara slå in dem också.

Julfilmer har jag bara sett en av än så länge. Får se om det blir fler. Eftersom jag inte har Netflix och C-More så får jag vänta tills de kommer på de vanliga kanalerna.

Anmäl
2019-11-15 14:09 #20 av: Carmarino

#16 Spännande. Hoppas du visar bilder på utsmyckningarna här sedan. Tummen upp

Anmäl
2019-11-15 14:49 #21 av: Jimmy.L

#20 Det kommer. Hört att dom är på plats men dom tänds inte förs den 29.

Anmäl
2019-11-15 16:12 #22 av: Jimmy.L

På Nordiska museet finns det mycket att hitta på under julen. Allt om Stockholm listar höjdpunkterna.

https://alltomstockholm.se/stadsliv/barnevenemang/mycket-julstamning-nordiska/

Anmäl
2019-11-15 16:53 #23 av: Carmarino

#21 Tummen upp

Anmäl
2019-11-15 21:17 #24 av: Tarotstollan

#18. Ja, jag har också för mig att de smakar som de vanliga bilarna. Jag har inte öppnat påsen ännu.
Har heller inte smakat på chipsen ännu, fast de var goda förra året så de är nog lika goda i år, får jag hoppas!Skämtar
De har en ganska så stark speciell ost smak, inte som de vanliga ostchipsen som alltid finns att köpa.

Anmäl
2019-11-16 11:52 #25 av: Carmarino

#24 Får nog testa ostchipsen, även om jag inte är jätteförtjust i chips. Fast julost är ju gott. Glad

Anmäl
2019-11-16 18:14 #26 av: Jimmy.L

På söndag, 17 november, är det dags för den traditionella avtäckningen av NK:s julskyltning mot Hamngatan.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/film-har-kan-du-tjuvkolla-pa-nks-julskyltning/repskn!O5bVTwBcmzba7wF4YvYiHw/

Anmäl
2019-11-17 11:37 #27 av: Carmarino

Ska du vara där och fotografera?

Anmäl
2019-11-17 12:08 #28 av: Jimmy.L

Tänkte gå förbi där nästa lördag och fota.

Anmäl
2019-11-17 12:09 #29 av: Carmarino

Kul. Hoppas du visar lite bilder i en tråd här på Julen. Glad

Anmäl
2019-11-17 12:11 #30 av: Jimmy.L

Det kan jag säkert göra. Ska till Gamla stans julmarknad med den dagen.

Anmäl
2019-11-17 12:14 #31 av: Carmarino

Perfekt! Tummen upp

Anmäl
2019-11-17 16:33 #32 av: Jimmy.L

Med två veckor kvar till första advent så tändes Stockholms julbelysning upp i helgen. Nu lyser en miljon LED- lampor upp drygt 40 gator och torg i Stockholm city. Idag startade även julskyltningen som lockade till sig nyfikna besökare och trots att snön ännu inte lagt sig över gråa gator så infann sig en liten gnutta julstämning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/trots-gratunga-skyar-julstamning-i-stan

Anmäl
2019-11-18 22:46 #33 av: JMW

Jag är glad att "min" stad väntar lite. På lördag så tänds granen och annan julbelysning.

https://www.dagensvastervik.se/nyheter/e/50034/pa-lordag-tands-arets-julbelysning/

Anmäl
2019-11-19 13:59 #34 av: Jimmy.L

Nu är det jul här i vår stad... i alla fall så har julbelysningen nu tänts. Rekordtidigt.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/film-nu-lyser-alskade-algarna-vid-nybroplan/repsks!9yzTa1ljIIQ8949tTq5gQ/

Anmäl
2019-11-19 14:54 #35 av: Carmarino

#34 Mysigt. Tummen upp

Anmäl
2019-11-19 15:14 #36 av: Carmarino

#33 Här har de satt upp lite av julbelysningen, men jag tror det mesta kommer till skyltsöndagen.

Anmäl
2019-11-19 17:39 #37 av: DesK

Älskar när julskyltningen kommer igång, blir så mysigt med alla ljusen och vackra julfärgerna Kär

Inte julrelaterat, men Zaki och jag bor ju i ett hus som vi har renoverat en hel del. Detta berättar han och jag om inne på Husmorstips, för den som har lust att kika in Glad

https://husmorstips.ifokus.se/discussions/5c22740f8e0e746df405ede5-zakibobloggen-2?discussions-1

Désirée

Anmäl
2019-11-19 17:47 #38 av: Carmarino

Zorro finns väl också med i huset hoppas jag? Glad

Anmäl
2019-11-19 18:23 #39 av: DesK

Carmarino, tyvärr inte, han dog i början av året, hjärntumör.

Désirée

Anmäl
2019-11-19 18:27 #40 av: Carmarino

Nej, så tråkigt. Han var så fin. Gråter

Anmäl
2019-11-19 18:29 #41 av: DesK

Ja det var han, men fanns inget att göra. Det tog oss hårt, men bara att acceptera och gå vidare.

Désirée

Anmäl
2019-11-19 18:30 #42 av: Carmarino

Förstår det.

Anmäl
2019-11-19 23:57 #43 av: Tarotstollan

#37. Så fin Zaki är!Kär Hur gammal är han?
Så ledsamt att Zorro är borta.Ledsen

Anmäl
2019-11-20 08:40 #44 av: DesK

Zaki fyller 6 år strax före jul 😍 Han är en bestämd herre som äger mig, våra killar och min särbo 😍

Désirée

Anmäl
2019-11-20 23:19 #45 av: Tarotstollan

#44. Precis som det skall vara!SkämtarSkrattar

Anmäl
2019-11-22 13:47 #46 av: Jimmy.L

Det är en mäktig gran som nu står på torget i Kungsör, pyntad med ljus för att lysa upp inför jul. Det ståtliga trädet skänktes av Håkan Eriksson Haag och hans Susanne. – Den är ju väldigt fin och det är kul att vi kunde skänka den till något vettigt, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/har-kommer-granen-som-ska-pryda-torget-i-kungsor

Anmäl
2019-11-22 13:57 #47 av: Carmarino

#46 Ja, den var rejäl. Man ser knappt bilen den hänger på. Konstigt att inte bilen tippade baklänges. Fast det ser ut som om granen hänger i en liten lyftkran, så den är förmodligen balanserad efter granens vikt. Glad

Anmäl
2019-11-22 20:42 #48 av: Jimmy.L

Allt ljus på Uppsala är över. Nu tar julbelysningen vid. Under fredagen invigdes årets julbelysning i Uppsala.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-tands-julbelysningen-i-uppsala

Anmäl
2019-11-22 21:52 #49 av: monstermash

Nu har första tomtarna och julgardinerna letat sig upp. Första året jag inte tar upp allt samtidigt och till råga på allt börjar jag rekordtidigt. Får skylla på all julinspiration som flödar på sociala medier just nu.

Anmäl
2019-11-23 03:35 #50 av: Carmarino

Har inte börjat pynta än. Trodde jag skulle hänga upp julgardinerna tidigt i år, men fönsterbytet tog längre tid än beräknat så gardinerna kommer inte upp förrän i veckan som kommer.

I helgen är jag på loppis men nästa vecka ska jag "adventsstäda", så nästa helg kommer adventspyntet upp.

Anmäl
2019-11-23 07:19 #51 av: Carmarino

Kommer att vara frånvarande rätt mycket den här helgen, på grund av loppisen, men ska försöka titta in en stund framåt kvällen.

Anmäl
2019-11-23 16:05 #52 av: jollycox

Jag har börjat plocka fram julgardiner och dukar idag. Tänkte plocka fram några lampor imorgon. Delar upp det på två helger så att det inte blir så mycket på en gång, nästa helg tar jag allt pynt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Anmäl
2019-11-23 16:09 #53 av: Carmarino

#52 Det är rätt jollycox. Man ska inte stressa, utan njuta av julförberedelserna. Tummen upp

Anmäl
2019-11-24 23:41 #54 av: monstermash

Idag hade jag hoppats på att julpynta men orken räckte inte så långt. I veckan är det äntligen dags. Glad

Funderar på om jag ska göra någon form av julby i år, har funderat på det många år men det blir aldrig av... 

Anmäl
2019-11-25 04:15 #55 av: Carmarino

#54 Vet precis hur det är. Ambitionerna är alltid högre än orken. Fast det kan ju vara mysigt att bara planera också.Glad

Anmäl
2019-11-26 11:30 #56 av: monstermash

Nu är julpyntet uppe. Min adventskalender tog platsen där jag tänkte ha min julby så jag skippar den i år. Dessutom får jag ställa upp mina halmgrisar över bokhyllan (där syns de visserligen bra) eftersom hunden tyckte de var smaskiga.Glad

Anmäl
2019-11-26 14:31 #57 av: Carmarino

#56 Det är bra att man kan välja bort något som man inte orkar med, så man inte känner att allting måste vara som det alltid varit. Har själv ändrat många "måsten" under årens lopp.

Nu pyntar jag bara så mycket som jag känner att jag orkar. Ofta brukar jag även tänka på att jag måste ta ner alltihop efter jul, och då kanske inte orken räcker till om jag sätter upp för mycket. Fast det ska förstås sägas att när jag har adventspyntat så tror många att jag har julpyntat, för jag har ändå mycket mer pynt än de flesta har till hela julen. GeneradGlad

Skrattar (hunden)

Anmäl
2019-11-27 20:25 #58 av: monstermash

Ja, men precis. I min familj åker tomtarna upp samtidigt som adventspyntet, så allt åker upp samtidigt här. Glad 

Ja, lilla vovven råkade göra sönder en tomte också. Hon sprang i soffan och råkade komma upp lite på bordet när hon skulle hoppa ner, varav en tomte gled ner i golvet. Men lite svinn får man räkna med. Skämtar

Anmäl
2019-11-27 20:41 #59 av: Jimmy.L

#16 Tyvärr grusas min plan på fredag att fota ljusen i Stadsparken då vädret bjuder på snö, men har reservplan.

Anmäl
2019-11-27 21:31 #60 av: Tarotstollan

#59. Snö och ljus låter som en fin kombination, du får sikta mellan snöflingorna!Skämtar

Anmäl
2019-11-27 21:47 #61 av: Jimmy.L

#60 Möjligt, men jag vill inte halka omkring på gräsmatta i mörkret. Och jag har minst två bra objekt med jultema på fredag. 

Anmäl
2019-11-28 11:10 #62 av: Carmarino

#58 Ja, det försvinner alltid lite småpynt när man har djur. Glad

Anmäl
2019-11-28 11:11 #63 av: Carmarino

#59 Det kommer förhoppningsvis fler tillfällen att fota ljusen i Stadsparken. Gissar att de sitter upp några veckor åtminstone?

Anmäl
2019-11-28 12:10 #64 av: Jimmy.L

#63 Jo det gör dom och jag har ju som sagt minst två trevliga objektet att fota vid i morgon.

Anmäl
2019-11-28 12:44 #65 av: Carmarino

#64 Spännande. Ser fram emot bilderna sedan. Tummen upp

Anmäl
2019-11-28 18:47 #66 av: Jimmy.L

Halm och horn är på plats och Gävlebocken har börjat byggas på Slottstorget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/nu-byggs-gavlebocken-vantar-bara-pa-kroppen

Anmäl
2019-11-28 20:17 #67 av: JMW

Ikväll sjöng vi julsånger på körövningen. Sånger vi ska sjunga i trettonhelgen. Jisses vilken julstämning det blev. Känns i hela kroppen.

Anmäl
2019-11-29 09:43 #68 av: Jimmy.L

Vegankören framför här sin jullåt o heliga morot. 😏😂

Anmäl
2019-11-29 13:54 #69 av: Jimmy.L

Stockholm i snö, julskyltning heta pepparkakor och marsipan.

https://minafoton.ifokus.se/discussions/5dcfde17ce12c4466b0092ac-stockholm-med-omnejd-bildtrad-6?discussions-1#48

Rösta på din favorit

https://arkdes.se/pepparkakshus/

Anmäl
2019-11-29 14:03 #70 av: Carmarino

#66 Hoppas den får överleva julen i år också. Tummen upp

Anmäl
2019-11-29 14:04 #71 av: Carmarino

#67 Det är mysigt med julsånger. Glad

Anmäl
2019-11-29 14:04 #72 av: Carmarino

#68 Skrattar

Anmäl
2019-11-29 14:05 #73 av: Carmarino

#69 Roligt att det var åtminstone lite snö när det var julskyltning. Tummen upp

Anmäl
2019-11-29 14:11 #74 av: Jimmy.L

#73 Slask väder och nu fryser det på Storgråter

Anmäl
2019-11-29 14:15 #75 av: Carmarino

#74 Det är samma här, även om vi har solsken. När solen sedan går ner kommer allt slasket att frysa, så vägarna blir glashala. Tur att jag inte behöver ge mig ut de närmaste dagarna.

Anmäl
2019-11-29 14:17 #76 av: Jimmy.L

Ska till Skansen i morgon via Söder jag hoppas dom har sandat då.

Anmäl
2019-11-29 14:18 #77 av: Carmarino

#76 Håller tummarna. Tummen upp

Anmäl
2019-11-29 14:38 #78 av: Tarotstollan

#69. Tyckte det var tråkiga bidrag i år, det var inget som stack ut direkt.
Skulle försöka rösta men fattade inte vad jag skulle skriva på raden, är det epost adressen eller?

Anmäl
2019-11-29 14:40 #79 av: Jimmy.L

#78 Håller med dig, det var bättre förra året.

Anmäl
2019-11-30 15:06 #80 av: Jimmy.L

Nu finns bilder från Bondens julmarknad här, jag var där kring 20 över 9 och alla försäljare var inte där då.

https://minafoton.ifokus.se/discussions/5dcfde17ce12c4466b0092ac-stockholm-med-omnejd-bildtrad-6#62

Skansens julmarknad 

https://minafoton.ifokus.se/discussions/5cd264348e0e7425b20038dd-den-stora-skansentraden-2?discussions-1#202

Anmäl
2019-11-30 15:12 #81 av: Carmarino

Det ser mysigt ut. Glad

Anmäl
2019-11-30 15:14 #82 av: Jimmy.L

Vegetarisk  soppkök.

Vill du ha lite soppa? - Nej tack!

Så lät det när folk gick förbi dom.

Säkert gott men passar nog inte in på en julmarknad.

Det skickas nog i soporna istället.

Anmäl
2019-11-30 15:22 #83 av: Carmarino

Eller också var det för tidigt på dagen. Vet du vad det var för sorters soppa?

Anmäl
2019-11-30 15:29 #84 av: Jimmy.L

#83 Var inte framme ock kikade men 20 m bort såldes det fisksoppa, sotare och stekt gravad lax på hårt bröd och där var det lång kö så det kan nog inte ha varit förtidigt.

Anmäl
2019-11-30 15:41 #85 av: Carmarino

#84 Aha, trodde det var vid halvtiotiden på förmiddagen ungefär.

Anmäl
2019-11-30 15:55 #86 av: Jimmy.L

Åkte från  Medborgarplatsen 09:40 ankomst TC ca 10 min senare sprang upp till Spårvagnen som gick 09:56 anlände Skansen ca 10:15 gled förbi alla köer och tog rulltrappan och sen gick bort till torget.

Bilden på soppköket tog jag vid 11,

Anmäl
2019-11-30 15:57 #87 av: Carmarino

Okej, då var det nog många som var hungriga vid den tiden. Fast kanske inte på bara soppa. Glad

Anmäl
2019-11-30 16:12 #88 av: Jimmy.L

Dom var inte billiga på laxen tror han sa en bit över 500 kr kg jag köpte ändå en bit på drygt 200 g för ca 200  kr. Förskräckt 

Som jämförelse köpte jag en lax på bondens marknad på ca 800 gram 180 kr ( 200 kr kg).

Anmäl
2019-11-30 17:46 #89 av: Carmarino

Det kostar väl en del att stå på Skansen och sälja, så de måste säkert ta rejält betalt, men hutlösa priser är det.

Anmäl
2019-11-30 18:03 #90 av: Jimmy.L

Jo det gör det säkert.

Anmäl
2019-11-30 18:05 #91 av: Jimmy.L

Carmarino här en som är värre än dig i julpynt Skämtar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/blekinges-mest-julpyntade-hus

Anmäl
2019-11-30 21:24 #92 av: Tarotstollan

Typiskt amerikaniserat och det kan bli för mycket av det också, tyvärr!
Fint på ett sätt men det är jobbigt med allt som blinkar, trädet med istapparna var väl det finaste.Glad

Anmäl
2019-11-30 21:43 #93 av: Carmarino

#91 Det ska vara måtta på allt - men det är det inte där. 😉

Anmäl
2019-12-01 07:42 #94 av: Jimmy.L

På söndagen öppnar många barn första luckan i adventskalendern, men i år är det nog också ovanligt många vuxna som gör det. Det har nämligen blivit trendigt med kalendrar med olika små prylar, som vänder sig till just vuxna. De går att hitta både på nätet och i butiker.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/adventskalendrar-for-vuxna-en-ny-trend

Anmäl
2019-12-01 08:18 #95 av: Tarotstollan

Tja, en ost eller whisky kalender förutom en chokladkalender skulle jag inte tacka nej till!Glad Frågan är bara vem som skulle köpa den till mig, tror inte jag skulle ha råd att köpa en själv.

Anmäl
2019-12-01 11:39 #96 av: Carmarino

#94 Ja, det svämmar över av adventskalendrar nu, den ena dyrare än den andra. Själv nöjer jag mig med två chokladkalendrar à 10 kr. Skrattar

Anmäl
2019-12-01 16:16 #97 av: Jimmy.L

Under söndagen invigdes årets Gävlebock på Slottstorget i Gävle av Matakutens Lasse Wennman. Årets konfrencier var gävlesonen och radioprataren Roger Nordin och med på scen fanns även Charlotte Perelli tillsammans med Gefle gospelkör.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/varldsberomd-bock-invigd-nu-kan-julen-borja

Anmäl
2019-12-01 16:19 #98 av: Jimmy.L

Nu är hon officiellt krönt, Värmlands Lucia 2019. Som SVT Nyheter Värmland tidigare rapporterat heter hon Vera Sanner och vann omröstningen i Karlstads-Tidningen med en tredjedel av rösterna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/varmlands-lucia-krontes-pa-soltorget

Anmäl
2019-12-02 07:25 #99 av: Jimmy.L

En till som gillar  lampor.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/kjell-lyser-upp-langaryd-med-200-000-lampor

Anmäl
2019-12-02 08:55 #100 av: Carmarino

#99 Är glad jag inte bor granne med honom. Skrattar

Även om jag gillar julen och julbelysning så tycker jag det kan vara måtta på allt. Man behöver inte bli bländad. Skämtar

Anmäl
2019-12-02 09:41 #101 av: Jimmy.L

Skrattar

Anmäl
2019-12-02 13:08 #102 av: Carmarino

Hoppas han använder LED-lampor åtminstone. Skämtar

https://www.norran.se/nyheter/tusen-tanda-juleljus-utan-ont-klimatsamvete/

Anmäl
2019-12-03 08:33 #103 av: Jimmy.L

Det var vid åtta tiden på måndagskvällen som personalen på en dansskola i Norrköping märkte att deras vita julgran med turkosa kulor och glitter, hade försvunnit från entrén. Några minuter senare fick polisen larm om att en man i 30 års-åldern åkte runt med samma julgran,på en spårvagn i Norrköping.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=7358704

Anmäl
2019-12-03 08:40 #104 av: Carmarino

#103 "Kul grej" kanske? Eller han kanske inte hade råd att köpa en gran? Ovanligt korkat i alla fall.

Anmäl
2019-12-06 07:57 #105 av: Jimmy.L

För den som vill fira en lite mer hållbar jul eller bara är trött på att dammsuga upp barret när högtiden är slut finns ett nytt sätt att fixa julgran i Blekinge – nämligen att hyra en.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/nu-kan-du-fira-jul-med-en-hyrd-julgran

Anmäl
2019-12-06 08:06 #106 av: Jimmy.L

Micke Sjöbergs hus är välkänt bland julentusiaster

https://www.aftonbladet.se/tv/a/303145/julpyntaren-vi-borjar-planera-i-augusti

Anmäl
2019-12-06 08:07 #107 av: Tarotstollan

#105. Låter ju jättebra, för då huggs ju inte granarna ner bara för att några dagar senare slängas ut och dö!Tummen upp

Anmäl
2019-12-06 08:29 #108 av: Jimmy.L

Kocken och ambulanssjuksköterskan Daniel Jernkrook från Njurunda utanför Sundsvall inspirerar med lite nya recept och matiga idéer till glöggminglet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=7361024

Anmäl
2019-12-06 16:43 #109 av: Carmarino

#105 Det verkar ju vara av storleken bordsgran, d.v.s. planerade i kruka. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.