Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 359 ggr
monstermash
10/11/19, 10:45 AM

Inspirationskonton om julen

I den här tråden tänkte jag att vi skulle tipsa varandra om olika sociala mediakonton på olika plattformar (ex Instagram, Pinterest, bloggar), som berör julen. Vilka konton rekommenderar du? 

Glöm inte att skriva vilken plattform kontot finns på! 🙂

Annons:
Carmarino
10/11/19, 11:20 AM
#1

Följer rätt många julkonton på Instagram, men hittar inte så många som sparat sina stories med julmusik. De jag hittat är "alicejulblogg" och "julenimitthjarta". Annars finns det massor med julkonton. Sök på "jul" för att hitta dem.

För att jag ska följa ett julkonto så ska det stå lite mer än bara korta ord till en bild, och det ska inte bara vara reklam. Det ska vara personliga konton för att jag ska vilja läsa dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
10/11/19, 4:05 PM
#2

Det behöver såklart inte vara musik med för att kontot ska vara inspirerande. 😉 Ja, det finns ju verkligen tusentals och ännu mer inspiration om man bara söker på hashtags - nästan så det är svårt att sålla ut guldkornen emellanåt. Jag får återkomma när jag "rotat" fram lite intressanta konton att följa och tipsa er också. 

Tack för tips! Julenimitthjarta var ett riktigt mysigt konto så det följer jag direkt. 😍

Carmarino
10/11/19, 4:21 PM
#3

Det danska kontot julesiden.dk är också trevligt, och hon har mycket julmusik i sina stories. Nu är jag ju van vid att läsa danska, men jag tror inte det är så svårt att förstå även för dem som inte är så vana.

Ett annat mysigt konto är sofiesjulblogg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
10/11/19, 4:25 PM
#4

Passar på att tipsa om julfreak @ instagram, som gör helt galet fina pepparkakshus/byggnader.

Carmarino
10/11/19, 4:37 PM
#5

Ja, hon är också jättebra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
10/15/19, 10:05 AM
#6

enunderbarjul @ instagram tipsar om årets julsortiment i diverse affärer.

Annons:
Carmarino
10/15/19, 11:59 AM
#7

Hon har många bra tips, och inte bara om julsortimentet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
11/1/19, 4:38 PM
#8

Ingen annan som följer något julrelaterat på sociala medier och vill dela med sig?

Upp till toppen
Annons: