Annons:
Etikettbarnslig-jul
Läst 441 ggr
monstermash
2019-10-07 13:16

Julkänsla

Idag fick jag sån härlig julkänsla när jag gick på morgonpromenad och det var helt vitt ute av frosten, även om jag väntar någon månad till med att tänka på julen på allvar. 😍 

Vilka små tillfällen i vardagen ger dig julkänsla?

Annons:
Carmarino
2019-10-07 13:24
#1

För mig kan det vara nästan vad som helst som påminner om julen. Nu när det börjar bli mörkare på morgnarna, och det börjar blir kyligare i luften, så känns det som om julen är på väg. Julkänsla kan jag få av tända ljus, eller doften av hyacint. Här nere är det ju sällan snö, men frosten kan få mig också att känna lite julkänsla.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2019-10-07 13:39
#2

Satte på julmusik igår när jag städade. Blev roligt att städa.

flocken
2019-10-07 14:15
#3

Mörka kvällar, tända ljus. Nu när det redan är så kallt kommer suget på glögg, lussebullar. Vi har redan planerat in blir vi ska ha vårt julpyssel o julmys. Alltid några dagar innan julafton. Nu längtar jag till affärerna för juligt. Men först spa weekend med mannen i slutet av november. Då med julbord. Sen jul

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

beem
2019-10-07 16:57
#4

Jag såg Morden i Midsomer i går på TV Där var det jul med tomtar. Åhh tänkte jag snart….snart 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
2019-10-07 17:01
#5

Så känner jag det också när jag tittar på filmer som handlar om julen - även om det råkar vara mitt i sommaren. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
2019-10-08 09:16
#6

LIte julkänning fick jag när jag öppnade luckan till bakugnen. Lade in granris och ställde in några ljuslyktor. Framåt jul så blir det lite tomtar där inne också.

Annons:
Carmarino
2019-10-08 09:43
#7

Så mysigt det låter JMW. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-10-08 09:44
#8

Märker att jag får julkänning när jag oväntat hör någon julsång. Det är många på instagram som lägger in julsånger i sina stories, så det händer lite då och då att jag får höra dem. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
2019-10-10 20:33
#9

#8 Jag borde tydligen leta efter nya människor att följa på Instagram så jag får en dos julsånger! 🎧

Carmarino
2019-10-11 10:03
#10

#9 Det finns massor av julkonton på Instagram, så det är oftast där man hör julsångerna - åtminstone vid den här tiden på året. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
2019-10-11 10:31
#11

#10 - Ah, du kör den varianten. Jag är inte så mycket för inspirationskonton tyvärr, men man kanske skull göra ett undantag när det närmar sig jul och få lite inspiration. 🙂 Skapar en tråd om det så ser vi om jag får några tips!

Carmarino
2019-10-11 10:51
#12

#11 Fördelen med julkontona är att de oftast inte kör igång förrän 1 september (vissa i augusti, med enstaka inlägg resten av året), så under våren och sommaren "lugnar det ner sig". 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
2019-10-11 11:02
#13

Jag rensar så ofta vilka jag följer, så ex. julkonton försvinner oftast när det inte är säsong igen, oavsett om de uppdaterar eller ej. :-) Tipsa gärna i min tråd om du har några specifika tips.

Annons:
Carmarino
2019-10-11 11:22
#14

Har skrivit in några. Det finns fler som jag följer, och som är bra, men de jag har skrivit in är sådana som lagt in julmusik i sina stories. Är säker på att det är fler som gjort det, men de har inte sparat sina stories.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: