Annons:
Etikettdekoration
Läst 758 ggr
Carmarino
1/19/19, 4:45 PM

Julkulor, efterlysning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Är det någon som vet var man kan få tag i sådana här kulor? Den är ca 10 cm i diameter och gjord i glas med silverdekor. Köpte tre stycken för rätt många år sedan, och hade dem hängande i fönstret.

Tyvärr har två av dem åkt i golvet och gått sönder, och det är inte lika dekorativt med bara en kula hängande i fönstret. Därför skulle jag vilja komplettera med en eller två nya.

Det enda jag har hittat är med gulddekor, eller också har de varit för små eller i en förpackning med många olika färger och bara en röd - eller i plast.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Aleya
1/19/19, 7:20 PM
#1

Långsökt kanske men kollat tradera?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
1/19/19, 7:27 PM
#2

Kollade där förra året, men hittade inget. Fast det kommer ju in nytt hela tiden så jag får kanske kolla igen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1/19/19, 7:53 PM
#3

Jag letar också efter sådana eller åtminstone liknande.
Jag köpte en ask på dåvarande B&W, någon gång på 70-talet, tyvärr har alla utom 1 åkt i golvet.
Jag har letat överallt känns det som, såg också några guldfärgade för några år sedan men de ville jag inte ha.
Jag har letat på Coop, Åhléns, Clas Ohlson, Ö&B, Jysk, Rusta, Eko-hallen, Indiska mm.
Jag kommer att letar vidare men det är ju svårt att leta när de bara finns ute i affärerna i ca 3-4 månader om året.
Tror inte de tillverkar glaskulor längre i någon större omfattning.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1/20/19, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nej, det verkar inte vara så populärt med glaskulor längre. Har fortfarande kvar några stycken, som jag köpte för länge sedan. Plus att jag fick några av min mor. Åtminstone trodde jag att de var glaskulor, men när jag tappade en i golvet så studsade den. 😃

De är så välgjorda att man inte kan se att de inte är gjorda av glas. Den till vänster är av glas och den till höger är plast.

Kulorna med snöflingor på köpte jag på Sofiero slotts julmarknad för rätt många år sedan. De var hiskeligt dyra, men värda pengarna tycker jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1/20/19, 11:25 PM
#5

Ja, det är kanske bättre med plastkulor än i glas. I alla fall om man har djur och dessutom så håller de ju längre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: