Annons:
Etikettjulmaten
Läst 382 ggr
DesK
12/25/18, 4:08 PM

Veganskt julbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

I år blev det veganskt julbord här hemma 🙂 Vi åt inlagda champinjoner, inlagd aubergine, grönkålsbollar, veggobollor på Anammas formbara färs, griljerad kålrot, rödkålssallad med grönkål och granatäpple, vegansk janson och till efterrätt vegansk rocky road.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonicaLagerquist
12/25/18, 4:09 PM
#1

Griljerad kålrot låter spännande och gott.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/25/18, 4:12 PM
#2

Läste precis ett test av olika veganska färser i Allt om Mat. Ni valde den bästa, för det var Anamma som vann både i klassen formbar och icke-formbar färs. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
12/25/18, 4:12 PM
#3

Vi brukar inte ha helt veganskt men mycket veganskt. I år blir det bland annat tonfisk*nka, terökt tofu, "sill" , fräst grönkål och kolan som var vegansk

l'm back

DesK
12/25/18, 4:18 PM
#4

Den griljerade kålroten är en riktig höjdare. Jag kokade den med klassiska julkryddor till den blev rätt så mjuk, sedan på med grov skånsk senap och ströbröd och in i ugnen till den fått lite färg. Likaså vegomagasinets bästa jansons https://www.vegomagasinet.se/vegos-basta-jansson/ Den senare är t o m godare än trad Janson 🙂

Ang Anammas färs, så är det därför jag köper dem, för de har fått flera bäst i test 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
12/25/18, 4:21 PM
#5

#4 den är inte favorit här, jag är den enda som äter den så jag skippade den i år (griljerad kålrot alltså)

l'm back

DesK
12/25/18, 4:25 PM
#6

#5 Tänk så olika smak vi har 🙂 Mina afghanska killar uppskattade verkligen det här julbordet och särskilt jansonen och kålroten 🙂 Sent på kvällen värmde de resterna och åt upp nästan allt som var kvar 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
tlover
12/25/18, 4:27 PM
#7

#6 jag tycker om den men mest för färgen. Men en hel kålrot blir lite väl mycket

l'm back

Lavine
12/25/18, 4:32 PM
#8

Det ser jättehärligt ut!

Upp till toppen
Annons: