Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 735 ggr
tlover
2018-12-16 20:04

Mindre julklappar med åren?

Jag har märkt att jag får färre och färre julklappar med åren. Vissa sitter där med en hög på 10-20 stycken medan jag har en handfull, max.

Jag menar inte att jag borde få massor och dyra klappar, bara att det är trevligt att sitta där och öppna med alla andra, även om presenten bara är en chokladkaka eller en trisslott. Jag vet liksom inte vad jag ska göra när alla andra öppnar sina.

Är det så för dig också? Har det blivit mindre och mindre klappar med åren? Vad gör du när alla andra öppnar klappar?

l'm back

Annons:
[IdaSoren]
2018-12-16 20:09
#1

Det har absolut blivit färre julklappar med åren, främst på grund av att alla i min familj blivit äldre och vi inte har några små barn som vi firar med längre. Det gäller dock oss allihopa, vi har kommit överens om att inte köpa så mycket till varandra. I år ska vi bara spela julklappsspelet och har endast kommit överens om hur många paket varje person ska bidra med, sedan blir det som tärningarna utvisar 😛

10-20 paket låter extremt mycket om det är vuxna människor det handlar om, i mina ögon. Jag blir glad för varje julklapp jag får och skulle nästan bli obekväm om jag fick så många i denna ålder.

tlover
2018-12-16 20:13
#2

#1 Tonåring och barn men även många vuxna får fler än jag, så jag liksom sitter där. Det är mest det som är jobbigt.

Sen så kan ju jag vara orsaken till att andra får mer. Jag älskar att ge julklappar och tycker inte julklappsspelet är ett dugg roligt (sen som sagt behöver det inte vara något stort el dyrt, mer ett "jag tänker på dig")

l'm back

Stallmima
2018-12-16 20:20
#3

Jag får inga julklappar nu för tiden, det kanske har blivit 1-2 de senaste 5-8 åren som gått. Ger inte heller så mycket, bara om jag hittar något sådär som passar personen. Jag bryr mig inte i att få många julklappar bara det är trevligt med lilla släkten och det serveras god mat  😉  så är jag nöjd.

Caeli
2018-12-16 21:26
#4

Det är väl en ganska naturlig utveckling att man får mindre julklappar som vuxen! De senaste åren har jag fått två max tre stycken och i år ska vi inte dela julklappar alls. Vilket jag tycker känns väldigt bra! Hade jag fått 10 - 20 julklappar hade jag suckat tungt. Grejor som inte behövs finns det redan tillräckligt av!😟 #0 Du får väl helt enkelt öppna dina långsamt!😀

tlover
2018-12-16 22:03
#5

#4 Gör redan det

l'm back

Pyttelite
2018-12-16 22:57
#6

#5 Jag tycker att du ska prata med dina nära och kära om att du faktiskt skulle vilja ha många julklappar. Att värdet inte har betydelse utan överraskningen, tanken och antalet. Visst är det så att antalet julklapparna ofta minskar med stigande ålder till förmån för barnen men det innebär ju inte att alla är nöjda med den lösningen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
fruktgumman
2018-12-17 00:19
#7

Ja vi ger bara julklappar till barnen så vi vuxna tittar på medan de öppnar sina mängder av klappar.

MonicaLagerquist
2018-12-17 08:12
#8

Vi ger knappt några julklappar alls nuförtiden.

Av min pappa får jag en större slant till jul.

Stolt ägare till fem La permer

Åsa S
2018-12-17 08:23
#9

Kanske önska dig billigare julklappar då kanske du får fler julklappar per person. Jag och syrran handlar för bestämd slant iår önskade hon sig smörgåsgrill och brödrost jag köpte båda och har fortfarande inte handlat upp hela pengen hushållsmaskiner är inte så dyra numera så det ska bli nån till julklapp till till henne. Hade hon inte sagt något hade hon nog fått ett presentkort + nån mindre julklapp som man kan sätta fast presentkortet på att ge ett kuvert är bara tråkigt.

Själv bryr jag mig inte jag och min man köper ofta nått vi behöver och vi slår ofta inte in dem ex. köpte vi lite nya tallrikar och de står redan i skåpet + vi köper en till kompost till sommarstugan i vår. Så vi har bara köpt varsinn liten grej att lägga i julstrumpan så vi kommer inte ha nån julklapp alls till varann med när vi är hos mina föräldrar. Och vad man gör när man inte har nått att öppna = man tittar på andra ex. syrrans ungar som nog får 90% av alla julklappar och där flyger julpappret i bitar när det rivs upp.

Zepp
2018-12-18 23:25
#10

Jag/vi ger inga julklappar annat än till barn  som är små/tonåringar/inte har egen ekonomi!

Grejen är att jag/vi inte får något tillbaka.. vi som är vuxna skall inte ha julklappar, dels för att vi inte varit snälla hela året, men framförallt för att vi kan köpa det vi vill själva!

Och som regel, ju mindre barnen är ju mer leksaker, ju äldre de blir ju mer smartphones,datorer/kontanter och liknande!

Dvs ju äldre barnen blir ju mer kontanter brukar det bli, från oss släktingar, medans föräldrana som vet lite mer om vad som är passande/önskat ofta köper just det, som är passande/önskat!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2018-12-19 12:23
#11

Numera  köper vi en julklapp för 100 kr. På julafton kör vi ett spel om klapparna. Fantastiskt roligt och mycket skratt då man kan knycka klappar från någon annan. Vi spelar tills alla har en julklapp var.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: