Annons:
Etikettprathörnan
Läst 515 ggr
monstermash
12/15/18, 11:20 AM

Hur många julfiranden har ni?

Hur många julfiranden har ni i eran familj, och hur många dagar är det utspritt på? Jag tänker tex er som firar med sambons och eran familj, skilda föräldrar odyl.

Annons:
monstermash
12/15/18, 11:24 AM
#1

Vi har ett mindre innan julafton för syskonbarnen som inte är med på julafton. Alldeles lagom med två dagars julfirande. :)

s8x2n6
12/15/18, 1:04 PM
#2

Vi firar litet med bara närmsta familjen, dagstdi på julafton. Jullunch och paketöppning brukar det va. Brorsan och svägerskan åker sedan och firar med hennes familj mot kvällen. Sen brukar vi käka jullunch igen på juldagen, så typ ett och ett halft firande får vi 😉

Maria
12/15/18, 1:29 PM
#3

Vi har tack och lov alltid bara haft ett julfirande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

monstermash
12/15/18, 3:51 PM
#4

#3 Härligt! Jag träffade en pensionär för ett tag sedan som bestämt meddelade att hon minsann bara firar jul en gång på själva julafton! 😃

Carmarino
12/15/18, 4:02 PM
#5

Vartannat år har vi två och vartannat år ett. I år har vi bara ett. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
12/15/18, 8:59 PM
#6

Om julfirandet menar öppna julklappar då är det en gång.
Sen brukar vi äta olika julmat på olika ställen och då blir det 2-3 dagar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
monstermash
12/15/18, 9:45 PM
#7

#5 Hur kommer det sig?

Carmarino
12/16/18, 1:32 AM
#8

#7 Vartannat år firar min brorsons familj jul hos hans hustrus familj, och då firar vi med dem veckan innan jul. Vartannat år firar vi allihop tillsammans.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: