Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 640 ggr
tlover
2018-11-26 18:31

Hur mycket kommer du att lägga på julklappar?

Hur mycket kommer du lägga på julklappar i år? Om du inte köpt alla hur mycket tror du att du kommer att lägga?

Skriv gärna i kommentarerna hur många det är till också. Kom ihåg även om man gör något (tex stickar sockar) kostar ofta materialet också och om man "ger bort" en donation så gills det också.

Om du, som jag gissar (dvs har inte köpt/gjort alla julklappar än) så är det ju kul om vi följer upp och kollar om vi hade rätt eller inte 🙂

l'm back

Annons:
tlover
2018-11-26 18:35
#1

Jag har inte köpt/gjort allt men jag gissar lite i överkant och hamnar på 1001-1500:-  till 12 pers.

Mest är dottern och karln resten får hemmagjort så jag betalar mer i tid än pengar.

Kom däremot på att i princip alla ger jag och karln tillsammans så mans kulle kunna halvera det men ja gjort är gjort.

l'm back

Stallmima
2018-11-26 19:07
#2

Har inte tänkt på hur mycket jag spenderar, har gjort  1 "julklappspresent" och kanske jag köper något begagnat till resten av familjen

MonicaLagerquist
2018-11-26 19:52
#3

101-500:-

Mannen fem barn och en svärdotter och en svärmor att ge julklappar till.

Vi köper inte julklappar till alla utan vi köper och ger bara om vi hittar saker som passar just den personen. Min svärdotter ska få ramlöksssalt ramslöksolja och ramslöksvinäger som jag gjort själv. Kostanden någon krona för saltet,Ramslöken plockade jag i landet.

Sen blir det bara något litet hembakt eller hemlagat till övriga

Stolt ägare till fem La permer

tlover
2018-11-26 20:09
#4

#3 Jag tycker ju om att ge julklappar även när man inte behöver. Men dom som inte behöver får bara något litet, typ hemmagjort godis el liknande.

Länge gav jag presenter till och med till mina mostrar och mina kusiner men sen min man, hans familj och dottern kommit in i bilden så fick jag dra in på det. (det ska vara kul, inte stressigt)

edit: eller jag kan ge till mostrar/kusiner om jag hittar något bra men det är inget jag planerar

l'm back

Tarotstollan
2018-11-27 00:44
#5

Om allt blir som det brukar så kan jag köpa klappar till 3 personer. Tyvärr den sortens personer som inte vill ha några klappar för de har allt de behöver.
Att då för min del försöka komma på något praktiskt som de kan använda är i stort omöjligt. Sjukdomar, allergier, dålig syn mm, ingenting passar dem. Det är så negativt som det bara går!😕
Alltid samma visa varje år att vi skall inte köpa eller ge några klappar men ändå ligger det en hög med paket under granen…..😕

Så officiellt köper vi lotter, blandar och hoppas på den stora vinsten att dela på!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-11-27 15:52
#6

Ger inte så många julklappar, så jag räknar med att det blir runt 500 kronor totalt. Det mesta är hemgjorda klappar (choklad, tryffel, ljus), men sedan lyckades jag hitta böcker billigt när Adlibris hade superrea för ett tag sedan. Så då passade jag på att köpa barnböcker. De brukar ju kosta lika mycket som vuxenböcker, trots att de inte innehåller särskilt många sidor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
2018-11-27 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Dessa hand ljusstakar fick min syster av mig förra året , hon blev så glad ! I år ska jag baka mer och ta med till syskon o pappa . 😀❤️ så uppskattat ! Jag köper till värdinnan , pappa , ev mina syskon , blir ca 500-1000:- tillsammans .

HH 🙂

Surpan
2018-11-28 12:10
#8

Jag röstade på mellan 3001-5000. Gissar att det blir cirka såhär:
Syster + sambo: 300
Mamma: 500
Pappa: 500
Julklappslek: 300 + 300 (en från mig och en från sambon)
Syskonbarn: kanske 500x3
Sonen: Ingen aning, får se om vi hittar nått. 200 kanske?
Sambon: Beror på vad det blir. 500 - 1500.
Sen då vad han får för sig att köpa till mig. 🙂

/Surpan

Torparmor
2018-11-28 13:46
#9

Vi ger inga julklappar till vuxna. Ger två donationer + delar på julklappar till tre  + en till mannen totalt ca 2000 på min lott.  Kom på att djuren skall ha varsin julklapp också i år är det 8 st. De brukar få någon leksak eller mat.

Osäker på om det blir något hemgjort. Vi har julen hos oss i år och vi brukar dela på det som inte äts upp.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

jollycox
2018-11-29 08:56
#10

Har hittills handlat för 200 kr till 2 stycken, plus att jag ska göra grejer själv som jag redan hade material till.
Sen har jag 4 att köpa något litet till så jag tror att jag landar på kring 500 kr.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cessy
2018-11-29 10:14
#11

Brukar ge för runt 1500 men i år kommer det bli mer eftersom sonen flyttat hemifrån o det är rätt mycket som behövs då.

Fillifjonkan60
2018-12-17 15:56
#12

Jag trodde vi skulle skippa julklappar till dom vuxna, men tyvärr så har dom köpt till mig så därför blir det ganska mycket pengar för mig som är sjukpensionär. Två äldsta barnbarnen: 500:-/st Två små barnbarn: 100:-/st (pga att föräldrarna har önskat sånt som inte är dyrt eftersom dom tjänar ungefär dubbelt så mycket som mig). Sambo: 200-500:- (vet inte än vad jag ska ge honom). Dottern: ca 200:- Hennes sambo: 100-200:- (har inte köpt något än). Son: ca 200:- Nästa år vill jag att vi bara ska spela julkappsspelet och köpa en present var för en viss summa, (till oss vuxna) för jag blir så stressad av att försöka hitta presenter till vissa av dom och dyrt blir det.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Torparmor
2018-12-18 09:24
#13

Nu när jag läste mitt tidigare inlägg blev det lite konstigt. Jag ger nästan inga hemgjorda julklappar iår eftersom vi har julen hos oss och all hemgjord mat tar tid. Vi brukar dela på maten som blir kvar så inte övriga behöver stå hemma och göra tex köttbullar åt sig


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
fruktgumman
2018-12-18 10:20
#14

600 kr totalt fördelat på 3 personer så 200 kr/person

Zepp
2018-12-18 23:08
#15

Cirka 500  i kontanter till det yngsta brorsbarnet, cirka 500 till mig själv, har redan spenderat 299 på en SDD, fundilerar även på att köpa två par långkalsonger a 129 st!

Dvs inte till brorsdottern utan till mig själv, hon är för övrigt i den åldern att hon hellre fryser än bär långkalsonger?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JMW
2018-12-20 18:02
#16

Köper inte julklappar. Det slutade vi med för många år sedan. Vi ger en julblomma till min pappa och svärmor.

jollycox
2018-12-22 18:00
#17

Har köpt julklappar för 480 kr så jag hade ganska rätt när jag gissade på kring 500 kr.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Upp till toppen
Annons: