Annons:
Etikettdryck
Läst 1173 ggr
MonicaLagerquist
10/14/18, 12:14 PM

Ge bort begagnade saker

Är det enligt dig okej att ge bort begagnade saker i julklapp?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fridaaaa
10/14/18, 12:16 PM
#1

Ja tycker jag. Tanken som räknas

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
10/14/18, 12:18 PM
#2

Det beror ju lite på vad det är. Min mor brukade ibland ge bort sina gamla saker istället för att "spara dem till arvet". Det var ju inget skräp, utan fina saker som många gånger hade ett antikvärde. Plus att de har affektionsvärde för oss som fick dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
10/14/18, 12:24 PM
#3

Om mottagaren uttryckt en önskan om den saken o den inte går att få tag i, så är det ju mer än ok att ge bort begagnat. Har man saker som bara står o skräpar o aldrig är använda är det ju också ok, men välanvända där de syns att de är slitna o där man kan köpa nytt (alltså inte arvegods eller något som har antikvärde eller affektionsvärde) så tycker jag inte att det är ok.

Carmarino
10/14/18, 12:28 PM
#4

Ännu värre är det ju om man ger bort något som man själv fått från den man ger det till. Så det gäller att komma ihåg vem man fått vad från om man vill ge bort gamla saker. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
10/14/18, 1:12 PM
#5

Det beror helt på vad det är och vem mottagaren är men visst det kan vara okej

l'm back

Stallmima
10/14/18, 1:53 PM
#6

Ja varför inte! Kanske inte vilket "skräp" som helst men om man vet personen önskar något så ja  🙂

Annons:
Caeli
10/14/18, 2:14 PM
#7

Är ju ganska vanligt att köpa julklappar på loppis nuförtiden och det känns helt okej! Men att ge bort sina egna begagnade grejor som man inte längre vill ha är mera tveksamt… Självklart skillnad om det gäller släktklenoder och dylikt!

MonicaLagerquist
10/14/18, 4:57 PM
#8

Jag handlar ju mycket på loppis och har redan köpt ett par julklappar där.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: