Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1120 ggr
Carmarino
9/19/18, 4:22 PM

Juleskum 2018

Det ryktas om att årets smak på juleskum ska vara kola. Dock står det inget om det på Cloettas hemsida. Har sett det på diverse julbloggar, och även på Happy Candy. Så det återstår att se om det bara är ett reklamtrick, eller om det stämmer.

https://www.happycandy.se/godis/juleskum-2018-arets-smak-kola-100g/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
MonicaLagerquist
9/19/18, 6:18 PM
#1

Låter gott om det nu är kola det blir.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
9/19/18, 6:28 PM
#2

Ja, fast risken är väl att det blir lite för sött.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/20/18, 4:06 AM
#3

Hoppas att det är så, låter jättegott!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/20/18, 9:52 AM
#4

Den måste ju testas naturligvis. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/30/18, 12:55 AM
#5

Ett stycke juleskum Kola 2018 inköpt och avsmakad…😉
Tja, söta nästan för söta, vaniljsmak och lite kola/fudge smak på slutet. Så jag ger inte mer än 2 i  betyg på den påsen, så fortfarande inget som slår originalet!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/30/18, 11:40 AM
#6

 Ska kolla om jag hittar några nästa gång jag är och handlar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
10/9/18, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Lyckades hitta en påse Juleskum 2018 på City Gross, så nu har jag köpt en. Har dock inte smakat den ännu. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/9/18, 5:07 PM
#8

Nu har jag smakat på skumtomtarna. De smakar ungefär som Malacos kolasnören. Eftersom jag gillar kolasnören så tycker jag att även skumtomtarna är goda. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
11/6/18, 12:08 AM
#9

Nu kan man rösta på sin juleskum favorit och vinna en resa till Idre:
http://www.juleskumfavoriten.se/

Var inne och kollade på tidigare skumtomtar men jag kommer bara ihåg de 4 sista. Har inget minne av att jag smakat på de tidigare!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
11/6/18, 12:20 AM
#10

De fyra första vet jag inte ens om jag sett ens. Är osäker när det gäller skumtomtarna med clementinsmak. Tror inte jag sett dem heller, men de tre sista har jag smakat.

Svårt att välja mellan förra årets lingontomtar och årets kolatomtar. Å andra sidan så behöver jag inte göra det, för jag vill inte vinna någon resa till Idre. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
11/6/18, 12:33 AM
#11

Jag röstade inte heller av samma anledning!😉
Risken är nog större att vinna när man för en gångs skull inte vill!😉

Lade mest in tråden för att ni också skulle se vilka smaker det varit förr om åren och för att jag själv var nyfiken på smakerna.
Clementinsmaken minns jag och det är nog den jag gillar mest tillsammans med lingonsmaken efter originalet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
11/6/18, 12:38 AM
#12

Ja, det var roligt att se vilka smaker det var. Eftersom jag inte är jätteförtjust i skumtomtar, så har jag inte brytt mig om att kolla dem tidigare. Därför har jag inte heller sett att de hade olika smaker varje år.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/10/18, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

I förra årets diskussion om juleskum så nämndes även Tomteskallarna. Då hade jag aldrig hört talas om dem, och jag hittade aldrig några. När jag var och handlade idag, så såg jag en jätteburk med Tomteskallar, så jag köpte en burk. Blev dock lite besviken, för burken var bara halvfull.

Smaken på tomteskallarna var det däremot inget fel på. De var rätt goda, även om hallonknäcken inte smakade särskilt mycket av varken hallon eller knäck och julmusten inte smakade julmust - vad jag kunde känna åtminstone.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: