Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1162 ggr
Magi-cat
2018-08-16 08:10

Julpynta tidigt!?

Har ni börjat julpynta än? 🙂

Tänkte att den här artikeln kanske kunde vara av intresse för er som gillar jul och pyntar tidigt:

"Så kan juldekorationer hjälpa till att hålla doktorn borta? Ja, kanske.

När du känner dig glad släpper din kropp ifrån sig ”glada hormoner” som endorfiner, dopamin och serotonin i din hjärna.

Dessa hormoner är naturliga smärtstillande medel, förbättrar ditt minne och energinivåer, minskar depression och boostar ditt immunsystem."

https://sv.stories.newsner.com/vetenskap/forskarna-folk-som-borjar-julpynta-tidigt-ar-lyckligare-och-lever-langre/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
MonicaLagerquist
2018-08-16 08:36
#1

Nej inte riktigt ännu.änkte nog fylla år först och fira svärmors födelsedag i november.Sen blir det pyntning av.Börjar fredag före första advent med att byta till julgardiner och sätta fram adventsstjärnor och ljusstakar.

Stolt ägare till fem La permer

Kirnzy
2018-08-16 09:25
#2

Har inte börjat pynta än, men kan erkänna att allt inte kommit ner sen förra julen..

Lussan20
2018-08-16 10:18
#3

Haha, ja då blir det enklare att pynta i år för dig! Själv biktar jag mig nu. Jag köpte en tomte på loppis för 2 veckor sedan! Mvh/WL😎

Carmarino
2018-08-16 10:26
#4

Tack för länken Magi-cat. Väldigt intressant. 👍

Trots att jag är en riktig julfreak så börjar jag faktiskt inte julpynta förrän till advent. Tar då fram en del av julsakerna, men det mesta kommer inte fram förrän tidigast några dagar innan julafton.

Å andra sidan så börjar jag frossa i jultidningar och annat julrelaterat så fort de dyker upp. Julstämningen brukar så smått börja infinna sig i mitten av oktober, ibland t.o.m. tidigare. 🙂

#3 Jag köper ofta julpynt på rean i januari. Tomtar kan man köpa när som helst på året. Sommaren är en bra tid att köpa dem, för då brukar de inte vara lika dyra som veckan innan jul. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-08-16 22:54
#5

#2. Har också pynt kvar sen i julas. Fast det har varit framme i snart 3 år!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: