Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 873 ggr
MonicaLagerquist
8/5/18, 5:28 PM

Stöpa ljus

Brukar du stöpa egna ljus till jul?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
8/5/18, 5:41 PM
#1

Inte just till jul men vi sparar ibland ljusstumpar som vi stöper om så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
8/5/18, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inte till jul, men vi är ett gäng som har en stående tid i januari varje år. Så det gäller att planera så att ljusen räcker hela året. Det brukar för det mesta inte vara några problem, men jag drygar ut med lite andra ljus också, och spar de hemstöpta ljusen till "högtidliga tillfällen".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
8/5/18, 6:12 PM
#3

Jag planerar att stöpa ljus till svärmors Toarpskrona och ge till henne i julklapp i år

Annars så stöper jag ljus vissa år och vissa har jag inte hunnit med det helt enkelt.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
8/5/18, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ljusen längst till höger på min bild har jag för mig är till Toarpskronan, men de funkar även till en ljusstake jag har.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
8/5/18, 6:20 PM
#5

#4 En så fin ljusstake.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
8/5/18, 6:22 PM
#6

Tack. Ja jag är väldigt förtjust i den. Köpte två när de reade dem. Hade dem på en hylla i garderoben, och när jag skulle ta ner dem så råkade den ena trilla ner. Trots att den var kvar i förpackning, väl inpackad i frigolit, så gick glasen sönder. Så därför har jag bara en kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: