Annons:
Etikettprathörnan
Läst 837 ggr
MonicaLagerquist
6/25/18, 6:22 PM

Heter det

nötknäppare eller nötknäckare?😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Honestyisdead
6/25/18, 6:22 PM
#1

Knäppare

Carmarino
6/25/18, 6:35 PM
#2

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
6/25/18, 6:36 PM
#3

Jag använder nötknäppare.

Stolt ägare till fem La permer

Grodan
6/25/18, 6:38 PM
#4

Jag använder nötknäckare


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Carmarino
6/25/18, 6:41 PM
#5

Tror jag använder nötknäppare, men det händer nog att jag säger nötknäckare också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Namiko
6/25/18, 6:47 PM
#6

Jag använder hammare 😃 för jag är för snål för att köpa en nötknäckare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Carmarino
6/25/18, 6:52 PM
#7

Hittar inte min nötknäckare/knäppare, så jag använder vitlökspressen. Kan inte äta vitlök längre, så något måste jag ju använda pressen till. 😃

Fast för det mesta använder jag färdigskalade nötter. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
6/25/18, 7:07 PM
#8

Jag säger nötknäckare

MonicaLagerquist
6/25/18, 7:36 PM
#9

Vi knäcker aldrig nötter jag använder nötknäpparen för att öppna trilskande flaskor

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
6/25/18, 7:38 PM
#10

Tur att man kan använda både nötknäppare och vitlökspressar till annat också. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
6/26/18, 12:37 AM
#11

Ja så använder vi vår nötknäckare också - till att öppna trilskande pet-flaskor med. Vi knäcker aldrig nötter numera. Vill vi ha några nötter så brukar vi köpa färdigskalade om det nu går att få tag på Paranötter förståss. Ja det är svindyrt, men vi äter så otroligt lite nötter att det lilla vi äter - då har vi råd att ta de färdigskalade o slipper ha skal på golvet i hela huset,😇😊

Dioramabyggare
7/1/18, 1:38 PM
#12

Jag kallar den "nötknäckare".

Upp till toppen
Annons: