Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 998 ggr
MonicaLagerquist
2018-06-25 15:53

Duka för en extra

Jag/vi har som tradition att alltid duka för en extra till jul. Tomten eller om det skulle dyka upp en extra gäst.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2018-06-25 16:06
#1

Intressant. Vet inte någon annan som har den traditionen. Har ett vagt minne av att jag hört talas om den åtminstone, men jag minns inte var.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
2018-06-25 16:30
#2

Inte riktigt samma sak och kan säkert räknas som lite flummigt, men jag var hos ett medium/livscoach några gånger. Han satte alltid fram en extra mugg te när vi drack, som en inbjudan liksom.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
2018-06-25 16:32
#3

#2 Lite samma är det nog ändå. Ungefär som när jag sätter fram gröt till tomten - trots att jag bor i lägenhet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-06-25 16:55
#4

#3 Här får tomten också alltid gröt.Serveras ute på trappen.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-06-25 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Har ju ingen trapp att sätta gröten på, så den får stå inne på golvet, bredvid tomten, bocken och granen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: