Annons:
Etikettprathörnan
Läst 968 ggr
MonicaLagerquist
2018-06-25 15:12

Julporslin

Har ni speciellt porslin som ni bara använder under jul?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-25 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De här gröttallrikarna äter vi gröt ut under julen.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-06-25 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har en tekopp som jag bara använder till jul. Hade gärna använt den året om, för den är så bra att dricka ur, men eftersom det står "Merry Christmas" på den så tar jag inte fram den förrän till advent. Sedan packar jag ner den när jag tar ner julsakerna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-06-25 15:27
#3

#2 Vilen fin mugg.

Jag skulle gärna ha mer julporslin.Problemet är att vi ofta är väldigt många som äter och då blir det lite dyrt.

Vi har fem gemensamma barn och min man har en sen tidigare så vi är inte sällan 13-16 personer som äter julmat.Tror att rekordet var 21 gäster vid julbordet.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-06-25 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tack. Ja, jag är väldigt förtjust i den. Önskar jag kunde hitta en likadan, fast med ett "icke-juligt" motiv. Den är nämligen helt perfekt som tekopp - den rymmer mycket och är väldigt bekväm att både hålla i och dricka ur.

För min del är det tvärtom. Det lönar sig inte att ha någon julservis, för det är så sällan jag har många gäster. Tidigare hade jag några tekoppar som det stod God Jul på, men eftersom mina gäster alltid dricker kaffe när vi träffas så använde jag dem aldrig. Därför gav jag bort dem, så att någon annan kunde ha glädje av dem.

Vet inte om det räknas, men jag har en keramikskål som jag i princip bara använder till jul. Serverar tomtens gröt i den. Den är ju inte julig på något sätt, men jag tror inte jag har använt den till något annat faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: