Annons:
Etikettprathörnan
Läst 864 ggr
[Jimmy.L]
2018-03-20 16:09

Här säljs lussekatter – som påskknutar

En matvarubutik i Fruängen säljer bakverk vid namn "påskknut", men den gyllene saffransbullen är misstänkt lik juletidens lussekatt.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/har-saljs-lussekatter-som-paskknutar/reprct!qlztBsPUbWSAcoxwOTtjw/

Annons:
Carmarino
2018-03-20 16:12
#1

De hade ju kunnat baka ut dem som knutar, om de nu ska kalla dem påskknutar. Annars hade det varit bättre att kalla dem påskkatter, för katter har ju egentligen mer med påsken att göra än med julen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-03-20 16:13
#2

NEJ så där får man inte göra. 😈

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-03-20 16:14
#3

Julen varar än till påska i år verkar det som. Fastan lyckades inte stoppa den. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Odd
2018-03-20 17:05
#4

Jag saknar lussekatter hela året fram till jul och har ofta tänkt "Åååh vad jag önskar att man kunde köpa lussekatter varsomhelst…" men det vill jag ju egentligen inte. Att längta efter dem är ju hela grejen, om man kan köpa dem året runt kommer man ju tappa både intresse och lust…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: