Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 953 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-11 21:16

När börjar ni fira jul?

I vår familj börjar vi inte julpynta mer än adventsljusstakar och lite juldukar förens den 19/12 och den 13/1 åker allt ut.

Varför undrar ni.

Jo vi har ett barn som fyller år 18/12 och ett som fyller 14/1 och när barnen var små ville jag att de skulle få ha sina födelsedager i fred .Slippa julpapper på sina födelsedagspaket osv.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
fruktgumman
2018-03-11 21:33
#1

Första advent tar vi fram julpyntet. Tjugondag knut åker allt ut igen.

Carmarino
2018-03-12 12:07
#2

Brukar pynta lite till advent, men det blir mest ljusstakar och kanske några dukar. Sedan julpyntar jag 22-23 december. Tar bort allting den helg som ligger närmast tjugondag Knut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-03-19 10:34
#3

Adventspynt dvs elljusstakar, stjärnor, julgardiner o utebelysningar till 1:a advent. 
Julpyntning sista veckan innan jul o granen kläs oftast 21-23dec. beroende på när sambon hinner med o ta in vår ganska stora kungsgran. Det är också hans uppgift att sätta i ljusslingorna o toppstjärnan som också är en lysande stjärna.  Allt plockas ner runt tjugondag knut.

lunaticIam
2018-03-19 14:01
#4

Sista veckan i november brukar det mesta (gardiner, ljusstakar, stjärnor o.s.v) pyntas fram. Julgranen till 1:a advent. 
Vanligtvis tar jag ner i alla fall granen lagom till alla hjärtans dag men ibland händer det att den står kvar februari ut. 

Just nu har jag fortfarande adventsljusstake, stjärna och gardiner kvar. Gardinerna har mer ett vintertema så de hänger nog kvar tills det är vår på riktigt. Stjärnan och ljusstaken tar jag nog ner i veckan 🙂

Upp till toppen
Annons: