Annons:
Etikettdekoration
Läst 1199 ggr
Pyttelite
2018-03-09 20:49

Har grannen fortfarande granen tänd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Granen lyser så grann

På mina kvällspromenader går jag förbi granen som lyser så fint med sina slingor. Jag tror att granen är bofast och det känns både udda och tryggt att se den där.

En granne har sin Adventsbåge tänd varje kväll och jag har två stjärnor som faktiskt sprider lite ljus trots att tjugondag knut är över.

Hur är det hos dig?

Hur har du det hos dig - finns det övervintrande Julfirare i ditt kvarter eller har alla plockat undan sina saker?

Vad ser du på dina kvällspromenader?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
flocken
2018-03-09 20:54
#1

Jag har fortfarande vår lilla utegran kvar. Med både röda kulor och ljus. Är ju fortfarande mkt snö. Då kan den stå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2018-03-09 20:56
#2

Inga julgranar men gott om ljusslingor

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2018-03-09 20:58
#3

#1 Härlig syn - allt som glittrar och som lyser upp i mörkret känns skönt ✨

#2 Glömde förstår att ha balkongprydnader och slingor som alternativ - det har vi också. Väldigt mycket Julfirande i mina trakter. 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Stallmima
2018-03-09 21:19
#4

Ser inga andra runt omkring som har julljus kvar men jag har en julstjärna som hänger i fönstret och där har den hängt över 2 år    😃

MonicaLagerquist
2018-03-09 21:28
#5

En vän till mig som nu är död hade sin adventsljusstake framme i flera år.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
2018-03-09 22:26
#6

Ett fåtal ljusslingor kvar på balkonger, någon har sin lilla ute gran kvar och den var tänd när jag passerade i förrgår.
Nästan allt mitt julpynt uppe än, inget lyser dock.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tant Grön
2018-03-09 22:27
#7

Vi har kvar granen inne, den står här och lyser så fint. Men i morgon åker den ut för den har börjat barra mycket.

Cessy
2018-03-09 23:24
#8

Vi tog bort allt för ett par veckor sedan o så verkar faktiskt de sista kvarvarande grannarna som också hade kvar utebelysning ha gjort så här finns ingen julbelysning kvar längre

flocken
2018-03-10 05:56
#9

Slingorna är fortfarande uppe. O kom på att vi har en stor stjärna på altanen uppe än. Men den är släckt iaf

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
2018-03-10 10:29
#10

Har egentligen inga värderingar på om man har pyntet uppe eller inte. Tycker bara att det är lite lustigt hur jag själv reagerar om jag ser en tänd adventsstake vid fel tidpunkt och inser att det är kulturellt laddat. För en besökare från andra länder ser man bara bågen som en dekorativ ljuspunkt. I Sverige är det inte alltid så vi uppfattar det. Jag hoppas på att julgransbelysningen får vara kvar ett tag till iallafall.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-03-10 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Går inte på kvällspromenader, men från mitt fönster ser jag Julgranen på gaveln på grannhuset. Vår hyresvärd håller nog på att julen vara ända till påska. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-03-10 11:23
#12

Klok hyresvärd du har :)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-03-10 12:09
#13

Ja, det är faktiskt rätt mysigt att komma hem på kvällen och se Julgranen i full belysning - särskilt nu när det faktiskt är snö och vinter. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Taggeman
2018-03-12 10:33
#14

Har ljusslingan kvar i flaggstången, några av grannarna har sina slingor kvar tända.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
2018-03-20 17:19
#15

Såg nu att hyresvärden har plockat ner Julgranen (#11) nu - och det är inte ens påsk ännu. 😮😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-03-20 23:01
#16

För någon vecka sedan tände en familj sina blinkande julgirlanger i sina fönster igen!!!!😕
Tror att de flesta av oss runtomkring var glada att de hade stängt av dem i januari!🤓😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2018-04-22 15:19
#17

En av mina vänner plockade bort adventsstjärnan och Julgranen idag.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-04-22 15:33
#18

#17 😃👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: