Lek, pyssel och tävlingar!

Julfråga 31 januari

2018-01-31 11:45 #0 av: Carmarino

I vilken bok i bibeln står "julevangeliet" om Jesu födelse?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-01-31 11:47 #1 av: Carrosh

https://sv.wikipedia.org/wiki/Julevangeliet

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-01-31 11:50 #2 av: Carmarino

Det är rätt, men det är ju meningen att du ska skriva svaret här, och inte hänvisa till wikipedia. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-01-31 17:53 #3 av: Carmarino

Rätt svar är alltså Lukasevangeliet.

Det här var den sista frågan jag hade, vilket ju passar bra eftersom det är den sista januari idag. Imorgon börjar en ny månad, och vi avlägsnar oss allt mer från julen 2017 - men det är bara 327 dagar kvar till julafton 2018! Tummen uppGlad

Anmäl
2018-02-03 10:43 #4 av: Carrosh

Fast du hade ju kunnat googla fram det själv, därav länken. Glad

Bara 11 månader kvar nu då! Skämtar

\m/

Anmäl
2018-02-03 12:12 #5 av: Carmarino

Carrosh, det var en frågelek, och meningen var att ni skulle svara på frågorna. Jag hade "facit" redan. Glad

Ja, nu är det 324 dagar kvar till julafton. Tummen upp

Anmäl
2018-02-03 20:53 #6 av: Carrosh

Det var inte helt uppenbart att det var så, tyvärr. Hade det stått "TÄVLING" eller liknande längst upp så vore det enklare. :)

\m/

Anmäl
2018-02-04 10:50 #7 av: Carmarino

Den ligger i kategorin Lek, pyssel och tävlingar, och det finns flera trådar i listan som heter "Julfråga XX januari".Glad

Men jag förstår hur du menar. Ska tänka på det nästa gång jag gör en tävling. Tummen upp

Anmäl
2018-02-04 11:06 #8 av: Carrosh

Ah, det såg jag först nu. Det syns ju inte förrän man håller musen över själva inlägget, så det blir lite lätt förvirrande det där. Mänskliga faktorn, skulle jag tro.

\m/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.