Barnslig jul!

Skumtomtens dag den 21 december

2017-12-21 06:57 #0 av: Carmarino

Idag är det skumtomtens dag. Man kan inte bara äta dessa skumtomtar, utan även baka och göra godis med dem.

http://www.cloetta.se/nyheter/baka-med-juleskum/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-12-21 11:30 #1 av: Aleya

Såg att man kunde ta pepparkaksdeg och stoppa in en halv tomte. Vet inte exakt recept heller. Men tror det var via fixa själv

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2017-12-21 14:52 #2 av: Carmarino

Kan det verkligen vara gott med pepparkaka och juleskum? Tja, kanske det smakar bättre än det låter. Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-12-21 15:05 #3 av: Aleya

#2 vet ej. Men recept här: http://fixasjalv.se/tomtecookies

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2017-12-21 15:18 #4 av: Carmarino

#3 Det ser ju enkelt ut att göra dem åtminstone. Man kanske skulle testa för att kolla hur de smakar. Glad

Problemet är bara att jag inte hittat någon färdig pepparkaksdeg som jag tycker verkar bra. För flera år sedan fanns det en pepparkaksdeg utan en massa tillsatser, och som dessutom var god. Den var från ett lokalt bageri här nere, men jag vet inte om de tillverkar den längre eller om affären inte tar hem den. Alla de som finns i sortimentet innehåller en massa tillsatser som jag inte vill ha.

Anmäl
2017-12-21 20:19 #5 av: Pyttelite

Hm, våra skumtomtar har rymt - kanske katten snaskat i sig dom under dagen ...

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2017-12-21 21:31 #6 av: Lavine

Tack för tipset, jag hann precis fira denna dag innan den var till ända. Skrattar

Anmäl
2017-12-22 15:12 #7 av: Carmarino

#5 Så måste det vara. Skrattar

#6 Mina skumtomtar är instängda i en låda, och jag glömde ta fram dem igår. Får fira dagen lite senare i jul istället. Glad

Anmäl
2018-12-21 05:13 #8 av: Carmarino

Idag är det skumtomtens dag. Ska ni fira med några skumtomtar?

Anmäl
2018-12-21 06:15 #9 av: Tarotstollan

Om jag köper några så blir det originalet, gillade inte årets smak!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.