Annons:
Etikettjulmaten
Läst 2275 ggr
flocken
12/7/17, 5:32 AM

Grönare rätter på julbordet

För första gången ska vi fira jul hemma hos mig & min familj. Äntligen. Nu behöver jag lite tips på grönare rätter. När vi varit hos svärföräldrarna har jag inte haft någon talan. " man kan ju inte ändra något" Stekt grönkål är ett måste. Så gott. Inget med mandel/ nötter eller apelsin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
12/7/17, 6:50 AM
#1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Åsa S
12/7/17, 7:20 AM
#2

Lite finska rätter kanske typ morotslåda och kålrotslåda, karelska piroger.

Vi brukar ha broccoligratäng på vårat julbord.

Jag har även gjort vegetariska köttbullar till mitt julbord i år, mitt recept innehåller dock mandel men det finns nog andra recept med.

JMW
12/7/17, 1:34 PM
#3

Grönkålspaj har blivit en jultradition här hemma. Provade den för några år sedan sen har det blivit så att jag gör den varje år till jul. Supergod och man kan ju hoppa över valnötterna.

https://www.ica.se/recept/gronkalspaj-med-valnotter-493529/

flocken
12/7/17, 3:31 PM
#4

Tack. Ska kolla era länkar. Roligt att få bestämma lite själv oxå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tant Grön
12/7/17, 4:43 PM
#5

Grönkålspaj och kålrotslåda brukar jag alltid göra. Och en speciell potatisgratäng med paprika, chilipeppar, basilika, paprikapulver,lök och vitlök.

tlover
12/9/17, 4:18 PM
#6

Terökt tofu om du menar grönare som i vegetabiliskt 🙂 Det går att göra nu och frysa in till och med

https://te.ifokus.se/articles/52b4a8dcce12c44abc000a83-terokt-tofu?4f4fe2d988f47210bc018302-1

Det är ett måste hemma hos oss och det enda med tofu som min man tycker om

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: