Annons:
Etikettadvent
Läst 1251 ggr
tlover
2017-11-29 15:22

När köper du senast adventskalender?

När du köper adventskalender, har du något sista "köpdatum"?

Vill du tex vara med från första luckan eller kan du köpa senare och öppna/äta/dricka ikapp?

Om det är olika för olika slags kalendrar säg gärna hur det är olika.

l'm back

Annons:
tlover
2017-11-29 15:23
#1

Fram till och med lucia (ungefär) kan jag tänka mig att "öppna ikapp"

l'm back

Carmarino
2017-11-29 15:36
#2

Det beror lite på vad det är för sorts kalender. Oftast vill jag ju ha dem i tid till första december, men skulle det vara rea på någon kalender med gott innehåll långt in i december så kan jag köpa den.

Valde att jag kan köpa även efter jul, men det är ytterst sällsynt att det finns några kalendrar kvar då. De flesta försvinner långt innan jul verkar det som.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-29 15:49
#3

Max en vecka in i dec. Har ibland inte hittat den jag ville ha eller så bara glömt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sarafiaklara
2017-11-29 16:13
#4

Om jag ska ha en adventskalender vill jag ha den hemma så att jag kan vara med från första luckan. De senaste åren har min man köpt julkalender åt mig (i år är den från Rituals) och jag har gjort en åt honom (i år består hans av julöl och olika sorters godis). Längtar efter både att få börja öppna mina luckor och att han ska börja öppna sina paket för jag tror att han verkligen kommer att gilla innehållet i många av paketen :)

Carmarino
2017-11-29 16:17
#5

#4 Kan du inte ta ett foto på kalendrarna så att vi kan få se hur de ser ut? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarafiaklara
2017-11-29 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

#5 Absolut. Har ställt och hängt hans paket i en hylla och min kalender står lutad mot hyllan, har inte öppnat min ännu så jag har inga bilder på hur den ser ut inuti.

Annons:
Carmarino
2017-11-29 17:33
#7

#6 Kan tänka mig att han längtar efter att få börja öppna paketen. Bara en drygt dag kvar nu. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
2017-11-29 17:57
#8

Innan december. I år är första gången som jag har köpt en. Köpte såklart en tekalender från tealovers.se😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Aleya
2017-11-29 18:20
#9

#6 vad häftig kalender. Så kan man ju också göra. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarafiaklara
2017-11-29 19:14
#10

#9 Tack! Min mamma gjorde alltid paketkalendrar åt oss syskon när vi var små vilket jag älskade så nu blir det liknande fast vuxenvariant till mannen. Mannens föräldrar gjorde en lappkalender åt honom och hans bror när de var små där det på lapparna stod olika saker som de skulle göra tillsammans (typ åka och bada eller baka lussekatter) vilket också skulle funka bra i en vuxenvariant.

lunaticIam
2017-11-29 23:40
#11

Första veckan in i december vill jag ha min men inte senare. Har inte jag hittat en innan det så får det vara helt enkelt!

Upp till toppen
Annons: