Annons:
Etikettdekoration
Läst 2559 ggr
Sindri
2017-11-27 21:41

Självhäftande figurer

Finns fortfarande såna här att köpa?
https://img.tradera.net/images/002/258637002_04c5f878-7a56-40b3-8bfc-7594db20a863.jpg

Jag vill helst köpa direkt och inte bjuda på auktion.

Annons:
Carmarino
2017-11-28 07:06
#1

Tror faktiskt inte det. De liknar dem som min mor köpte någon gång på 1960-talet (kanske tidigare; vet inte när hon köpte dem). Har fortfarande kvar några få sådana tror jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
2017-11-29 20:08
#2

Använde mig av sökorden "självhäftande juldekoration fönster" via google.

Hittade exempelvis de här:

http://www.adolfstrom.com/handel/produkt.asp?vid=4451

Men annars ser det ut som att det fräsmt är mycket annonser på tradera som ligger ute.

Dock såg jag att en butik säljer via tradera (med mycket goda omdömen) till fasta priser istället för auktion. 

https://www.tradera.com/profile/items/3702691/klurab

Hoppas att någonting av det kan vara till hjälp!

Sindri
2017-11-29 21:12
#3

Tack! Adolfström kollade jag igår, de har mycket fint men ganska hutlös frakt om man skall köpa så lite.
De fasta priserna på Tradera är inte exakt vad jag ville ha (ville bara ha små nissar), men det får nog bli en av dem i alla fall.

Carmarino
2017-11-30 07:10
#4

Vad roligt Jinglebelle. Denna hade vi alltid på kylskåpsdörren hemma när jag var barn, kombinerat med texten God Jul i denna. Har dem fortfarande kvar, men det saknas en del delar, bl.a. några tak och facklans låga. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-11 15:36
#5

Köpte faktiskt de två figurerna som jag länkar till i #4. Vet inte om jag kommer att sätta upp dem till jul, men jag ville ha dem eftersom de är så förknippade med min barndoms jular. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2017-12-11 15:53
#6

Ja, det var just barndomsminnen som kom upp när jag började leta efter de där figurerna. Mina kommer upp kvällen före julafton som en överraskning till familjen.

Annons:
Carmarino
2017-12-11 15:57
#7

Vilka köpte du?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2017-12-11 17:07
#8

Två förp. av de här
https://www.tradera.com/item/202907/237500353/plastdekorationer-for-fonster-kylskap-eller-kakel-retro-juldekoration

Det blir långdans ovanför ena bänken i köket. 😃

Carmarino
2017-12-11 17:15
#9

Trevligt. Gissar att familjen kommer att bli glad.

Får kanske rensa kylskåpsdörren och sätta upp mina dekorationer också. Slädfärden satt nämligen alltid på vår kylskåpsdörr, så jag får väl hålla på traditionen.

Å andra sidan så syns den inte så bra där. Kanske läge att sätta upp den på kaklet ovanför köksvasken istället. Min mor hade den nämligen där i hennes senare lägenhet.😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-16 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Så här ser plastdekorfigurerna jag köpte ut. Detta är Julotta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-16 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och det här är Grangren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-22 16:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hittade det här när jag packade upp lådan med julsaker idag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-22 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Så här ser Grangren ut när den är monterad.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-12-22 16:38
#14

Julotta är rätt komplicerad att få ihop, så den orkade jag inte försöka mig på idag. Ska försöka få upp den imorgon istället.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2017-12-22 18:30
#15

#12 av: Carmarino
Åh, precis som de två arken till vänster var de vi hade hemma när jag var liten.

#13 av: Carmarino
Det var ju också ett ställe att julpynta 😃

Carmarino
2017-12-23 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Klart att toaletten också måste julpyntas. 😃

Minns inte när jag köpte plastfigurerna, men det kan ha varit på loppis. Eller också köpte jag dem för så länge sedan att det var på den tiden de fanns att köpa i vanliga affärer. 🙂Har inte ens öppnat paketen utan har dem "i reserv".

Nu har jag satt upp Julottan också. Den hamnade dock i köket. Pilligt värre var det, men jag lyckades få ihop den till slut. Nästa år tror jag att jag ska sätta den lite högre. Tror nämligen att hela figuren får plats i två kakelrutor om jag höjer upp den lite.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: