Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1195 ggr
Eda
2017-11-21 11:36

Julklappstips!

Årets julklapp är nu utsedd av HUI Research, det blev elcykeln!  

I Test av elcyklar, står förutom testen 
"Köp en elcykel - regeringen betalar en fjärdedel! I regeringens nya klimatsatsning ingår bland annat en subvention vid köp av en elcykel. Subventionen träder officiellt i kraft 1 januari 2018, men går att ta del av retroaktivt om du köpt din elcykel efter 20 september 2017. Så spara kvittot om du går i elcykeltankar! Premien kommer täcka en fjärdedel av cykelns kostnad upp till 10 000 kronor. Exakt hur premien ska utformas är inte klart än, men så fort det är det kommer du kunna ta del av det här!”

Se: **https://www.test.se/elcyklar 
**………………………………………………………..

Bra julklappstips tycker jag är ett gåvobrev från någon hjälporganisation som Läkare Utan Gränser, SOS-Barnbyar, Stadsmissionen m.fl. 
**
I min egen blogg har jag förslag på julklappar som inte är så dyra för personer med rörelsehinder, synnedsättning eller demenssjukdom **
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2017/11/19/forslag-pa-presenter-julklappar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Carmarino
2017-11-21 11:45
#1

Tycker ändå att en elcykel är för dyr, även med subvention, men så brukar vi i vår familj inte ge varandra julklappar för tusentals kronor heller.

Blev dock lite irriterad när en av de intervjuade svarade, på reporterns påstående att det ju är en rätt dyr julklapp, "jag tycker inte den är så dyr" (eller något ditåt). Då lever man inte i den verklighet som väldigt många gör.

Ska man ge en elcykel till alla i familjen på kanske 5-6 personer, så blir det ca 40.000 kronor totalt - och då är det ändå bara en enda julklapp. Jo, jag vet att det förmodligen bara är tänkt att man ska ge en enda cykel, men det finns ju fler att köpa julklappar till.

För egen del kan jag vara utan julklappar. Det är stämningen kring jul jag tycker bäst om.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-21 12:37
#2

Hittade citatet nu:

TT: Men är det inte en ganska dyr julklapp?

– Så väldigt dyr är den inte. Dessutom, om man köper den som julklapp nu kan man få tillbaka 25 procent av kostnaden. Så sett hjälper regeringen tomten lite grann, säger Elm.

(Klas Elm är vd för både Svensk cykling och Elektronikbranschen.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

parsley
2017-11-21 12:49
#3

Jag tycker det var en dyr julklapp. Köper man en elcykel och använder den istället för bilen för att t ex ta sig till jobbet så kanske det finns pengar att spara på sikt, men det är mycket pengar att lägga ut på en julklapp. Har de utsett någon så dyr julklapp innan?

Eda
2017-11-21 13:02
#4

Jag tycker också att en elcykel är för dyr som julklapp.

På de julklappstips för personer med funktionsnedsättning som jag skrivit om i inlägget högst upp har jag försökt hitta billiga produkter som spel för personer med synnedsättning respektive demenssjukdom, hobbymaterial, knappknäppare, enkla fjärrkontroller och mycket annat.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
2017-11-21 16:27
#5

Jättebra Eda. Man ska ju inte ruinera sig bara för att det är jul.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Stockholmare]
2017-11-21 18:08
#6

Vad jämför ni med elcykel då? Bil kostar med än vad en elcykel gör och ofta görs det resor under 5 km. Jag sålde min bil nu och kommer inskaffa en el-lådcykel finns inget behov att ha bil i en storstad.

Kan säga det med att jag cykelpendlar varje dag 2 mil till jobbet i Stockholm året runt.

Annons:
Carmarino
2017-11-21 18:23
#7

Vi jämför med vanliga julklappar. En bil är det ju inte så ofta man ger i julklapp heller. Det är inget fel på elcykeln som sådan, men för de allra flesta är den lite väl dyr för att ges bort som julklapp.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Stockholmare]
2017-11-21 18:35
#8

Beror ju på vad man menar med dyr. vissa köper ju julklappar för flera tusen. Miljön tjänar även på el-cykel lika så hälsan.

[Jimmy.L]
2017-11-21 18:45
#9

Lådcykel eller ihopvikbar cykel skulle jag kunna tänka mig nackdelen som måga säger här är att dom är dyra.

Carmarino
2017-11-21 18:54
#10

Som jag skrev tidigare; för de allra flesta är den för dyr för att blir julklapp, men självfallet är det inget som hindrar att man ger någon en elcykel om man vill det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: