Annons:
Etikettadvent
Läst 2671 ggr
tlover
11/6/17, 11:11 AM

I väntan på Teadventskalendern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bestämde mig för att i år ska jag verkligen göra det jag har velat de senaste åren. Jag ska göra en te adventskalender till min tebutik!

Jag tänkte att här kommer ni få se bakom kulisserna när jag håller på med min te adventskalender

l'm back

Annons:
tlover
11/6/17, 11:17 AM
#1

Jag håll på att skriva att det hela började för två veckor sen men det är fel, jag har klurat på det långt innan det men för två veckor sen bestämde jag mig att jag ska göra det. Iallafall i en liten upplaga för att kolla intresset.

För två veckor sen höll jag på med etiketten, då jag inte alls egentligen kan det (blir denna poppis tänker jag prata med min illustratör/grafiker inför nästa år) så det blev en hel del onödigt jobb innan jag lyckades med den i #0

Jag bestämde även alla teer (hemligt) och beställde dom, mängd på teer osv

Jag bestämde också utseende på lådan osv och beställde det.

l'm back

tlover
11/6/17, 11:19 AM
#2

Förra veckan var det mest att vänta på beställningen och gör lite annat småpyssel som att bestämma vilken ordning som teerna ska komma i (hemligt).

Pga posten så hann jag däremot inte få det största av mina paket så det var inte så mycket som hanns med.

Jag hade planerat att lansera förra veckan men det får bli den här veckan istället (får man hoppas)

l'm back

tlover
11/6/17, 11:24 AM
#3

Nu den här veckan håller jag fortfarande att tjafsa om paketet, inte så roligt men förhoppningsvis kommer det komma fler roliga saker som exempelvis bilder på då jag packar te osv senare i veckan 🙂

Det är så spännande

Ps. Om ni är intresserad av en te adventskalender så kan ni boka redan nu så jag hinner packa! Den kommer att innehålla 24 teer, både smaksatta och osmaksatta, enkla och lyxiga (perfekt om du vill testa nya teer!). Varje te är nog för att göra 4 dl te av (förutsatt att du använder samma blad bara en gång, många av dom kan du däremot använda fler gånger) och den kommer att kosta 199:-

l'm back

Carmarino
11/6/17, 11:50 AM
#4

Låter spännade. Det ska bli intressant att följa din bakom kulisserna-berättelse. 🙂

Visserligen dricker jag te dagligen, men det är så många sorters te jag inte tål, så jag vågar inte chansa på att beställa en kalender.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/6/17, 11:57 AM
#5

#4 Vad är det du inte tål? (vi kan ta det i PM om du hellre vill det) jag kan ju säga om du tål det eller inte.

l'm back

Carmarino
11/6/17, 12:03 PM
#6

Vet inte riktigt vad det är jag inte tål faktiskt. Det märker jag oftast inte förrän jag dricker teet. Vad jag har lärt mig är att jag inte kan dricka något med "grädde" i och alla örtteer går bort. De smakar bara "silad halm" av någon anledning. Tål inte ens doften av örtte.

Blir inte sjuk av det, men jag känner smaken i dagar efteråt, och jag klarar inte att dricka teet. Det smakar illa helt enkelt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
tlover
11/6/17, 12:11 PM
#7

#6 Gäller det rooibos ("rött te") också? Om inte så kan jag göra en specialare till dig med bara teer och rooibos (den enda med gräddarom som jag har är just ett örtte). Det kan hända att det blir några som kommer på två dagar därmemot.

Om även rooibos smakar halm blir det svårare då örtteer och rooibos är ca 1/3 av allt i kalendern

l'm back

Carmarino
11/6/17, 12:16 PM
#8

#7 Ja det är samma med rooibos. Ville testa eftersom alla sa att det var så gott. Fick ge bort det eftersom jag inte kunde dricka det.

Så tyvärr, jag får nöja mig med en chokladkalender (eller två). 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/6/17, 12:19 PM
#9

#8 Det är ju inte fy skam heller 😃 jag tål inte dom så jag får nöja mig med min tekalender

l'm back

Carmarino
11/6/17, 12:25 PM
#10

#9 Huvudsaken är att vi får varsin adventskalender. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/7/17, 1:35 PM
#11

Oj oj, insåg nu att jag räknat fel och priset kommer att vara 214:- 

men jag kommer att fixa en rabattkod för ifokusanvändare så ni kommer att få den för 199:-

l'm back

tlover
11/7/17, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Igår började jag med att packa lite av de teer som jag har hemma. Jag börjar med 5 kalendrar om inte det börjar rassla in med föranmälningar

l'm back

Carmarino
11/7/17, 3:35 PM
#13

Vilket jobb! Lycka till. Hoppas du får sälja många kalendrar. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
tlover
11/7/17, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Fler teer är packade Jag har även gjort lite annat smått som att göra så att man nu kan bevaka kalendern så att man får mejl när den publiceras

l'm back

tlover
11/9/17, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Snart dags

l'm back

tlover
11/9/17, 11:09 AM
#16

Färdig :)

l'm back

tlover
11/9/17, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

:)

l'm back

tlover
11/9/17, 11:45 AM
#18

Nu finns den i butiken 🥳

https://tealovers.se/front-page/te-adventskalender

Som ni ser så är priset högre än vad jag skrev tidigare i tråden eftersom jag räknade fel men PM:a så får ni en rabattkod för att få den i samma pris som i #3

l'm back

Carmarino
11/9/17, 1:27 PM
#19

Bra jobbat! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/9/17, 1:43 PM
#20

Tack 😃

l'm back

Annons:
tlover
11/13/17, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Packar 5 till

l'm back

Carmarino
11/13/17, 4:13 PM
#22

Har det börjat komma in beställningar? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/13/17, 4:16 PM
#23

#22 Jo några och det tar ju ett tag att packa alla teer så jag vill inte ha för få på lager

l'm back

Carmarino
11/13/17, 4:17 PM
#24

#23 Det låter som en bra strategi. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
11/29/17, 11:03 AM
#25

Packar fler. Ska ju stå på julmarknaden i helgen men jag har ingen aning om hur många jag ska packa 🤔

l'm back

Carmarino
11/29/17, 12:22 PM
#26

Ta med dubbelt så många som du tror du kan sälja. Bättre att ha med 20 för många än två för lite. 🙂

Lycka till! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: