Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1450 ggr
OlleA
11/3/17, 7:03 PM

Svenskt julgodis som är lätt att skicka?

Jag har fått veta att ett par kompisar i Tyskland tänker skicka en egentillverkad ask med rådjursmotiv på locket (jag älskar rådjur) som är full med goda, tyska julkakor som julklapp åt mig. Det skulle vara roligt att skicka något motsvarande från Sverige till dem, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara. På de berömda tyska julmarknaderna finns säkert "allt", och många av våra svenska jultraditioner har tyskt ursprung om jag har förstått rätt. Finns det något gott julgodis som vi har i Sverige men inte i Tyskland? Gärna något som är lätt att baka/göra själv, även om man som jag inte är särskilt duktig på området. Har ni några tips?

Olle

Annons:
Aleya
11/3/17, 7:33 PM
#1

Ischoklad var det jag tänkte på först. En twist är att ha i ett russin som legat i sprit(rom är min favvo men whiskey funkar också eller annat) och skicka. ☺ Ja sen kan man ju göra knäck. Tror jag inte att dom har i Tyskland. Eller kola som är hemgjord. Det är mina tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
11/4/17, 11:00 AM
#2

Vet inte heller vad som är typiskt svenskt till jul, men kanske saffranssnittar kan passa. Dessa har jag själv provat och de är både enkla att göra och väldigt goda. (Man behöver inte blanda saffranen med sprit; det blir bra smak ändå.)

Fast ska du skicka dem så får du packa in dem ordentligt. Annars lär det bara vara smulor kvar när de kommer fram. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
11/4/17, 1:45 PM
#3

https://www.ica.se/recept/enkla-mintkyssar-647863/ Dessa är också enkla att göra. (Aromen finns att köpa på apoteket)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: