Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 862 ggr
flocken
10/30/17, 5:21 AM

Årets nya pyssel?

Behöver lite tips. Varje år kommer en väninna med sina barn hit. Vi bakar pepparkakor med barnen och så gör vi mammor alltid något nytt. Ett år gjorde vi choklad hus. Vi skrattade så vi låg dubbelt 🙈 o som köket såg ut. Förra året gjorde vi ljus. Men i år? Min väninna vill göra knäck då hon aldrig gjort det. I år kommer vi även koka skinka, lägga in sill, klä granen. Fattas en helg innan julen.. Även laga mat till 9 Pers då min svåger oxå kommer + 2 stora hundar hemma. Det kanske räcker?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
10/30/17, 6:29 AM
#1

Tycker det verkar som om ni har rätt fullt upp. Kan ni inte ta den "överblivna" helgen till att bara koppla av och njuta av allt ni gjort? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
10/30/17, 6:32 AM
#2

Är fullbokad varje helg i dec. 2 dec julklappar 9 dec julbord 16 dec pyssel O sen är det julafton. Behöver en helg till ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

parsley
10/30/17, 7:16 AM
#3

"Förläng" december med en glöggmyshelg i slutet av november, om ni vill ha en pysselhelg.  Gör något pyssel som inte är matrelaterat eller gör något som gör att frysa in. Knäck håller sig säkert om ni gör den i november och en del bakar pepparkakor tidigt för att ha till mys i december och till t ex Lucia.

flocken
10/30/17, 8:03 AM
#4

#3 det skulle man kunna göra. Bra tips ☺

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
10/30/17, 9:26 AM
#5

#2 Aha, var det så du menade. Fattade det som att ni hade en helg över som ni behövde fylla med något. 🙂

Håller med parsley. Det finns ju den 25 november också - och helgerna innan dess. Det finns mycket man kan göra långt innan. Har man bara en frys så kan man göra köttbullarna då och frysa in dem - eller lussebullarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
10/30/17, 11:01 AM
#6

Jag känner väl att jag vill ha helgen i nov fri då min foderhund flyttar hit den 20:nde. Kanske man kan göra lite ljus den helgen. Är inte så ansträngande

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
10/30/17, 12:49 PM
#7

Kanske kan ni göra julklappar till hunden den helgen?

Du får berätta sedan vad det blev. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
10/30/17, 2:06 PM
#8

#7 det skulle barnen tycka vara roligt. Göra hundkex

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: