Prathörnan

Juleskum 2017

2017-10-09 14:03 #0 av: Carmarino

Årets smak på skumtomtarna är lingon. Dessa, och de andra skumtomtarna, börjar säljas vecka 42, d.v.s. nästa vecka.

http://mittkok.expressen.se/artikel/juleskum-har-ar-arets-smak-pa-skumtomtar/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-10-09 14:06 #1 av: Carmarino

SIA Glass hakar på trenden med en årlig julsmak. I år blir den just tomteskum. Meningen är att det ska komma en ny smak varje jul. Den började tydligen säljas förra veckan.

http://mittkok.expressen.se/artikel/sia-gor-en-tomteglass/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-10-11 21:10 #2 av: Jimmy.L

Blir det 1-2 påsar med skumtomtar till Carmarino under julen? Glad

Anmäl
2017-10-12 06:59 #3 av: Carmarino

Det beror på smaken. Ska åtminstone köpa en med lingonsmak för att testa. Men jag köper nog en påse skumtomtar med choklad också. De är mina favoriter.

Anmäl
2017-10-14 17:09 #4 av: Lavine

Jag blev överraskad med en påse skumtomtar med årets smak i går. Fast jag fick bara en skumtomte i min hand, och fick smaka och gissa. Först frågade jag om den var möglig Skrattar för tomten var lite grön på magen. Smakade och smakade, men den enda smak jag kom på att gissa på var vingum. Men det var alltså lingon. Så mitt omdöme blir väl att smaken är inte jätteknasig i alla fall, som det ofta blir när nåt annat än originalet ska in. Nu smakade det fortfarande godis. 

Originalet är förstås ändå bäst! Men det väntar jag lite med att skaffa. 

Anmäl
2017-10-14 17:19 #5 av: Carmarino

Trodde inte de hade börjat sälja dem än. Ska hålla utkik i när jag är i affären nästa vecka. Glad

Anmäl
2017-10-18 13:05 #6 av: Carmarino

Min lokala ICA Maxi har inte börjat sälja juleskum än, så jag får vänta med att testa årets smak. Ledsen

Anmäl
2017-10-18 13:45 #7 av: Jimmy.L

#6 Du övertalade dom inte att ta hem godiset till dig. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.