Annons:
Etikettprathörnan
Läst 5284 ggr
Carmarino
2017-10-09 14:03

Juleskum 2017

Årets smak på skumtomtarna är lingon. Dessa, och de andra skumtomtarna, börjar säljas vecka 42, d.v.s. nästa vecka.

http://mittkok.expressen.se/artikel/juleskum-har-ar-arets-smak-pa-skumtomtar/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-10-09 14:06
#1

SIA Glass hakar på trenden med en årlig julsmak. I år blir den just tomteskum. Meningen är att det ska komma en ny smak varje jul. Den började tydligen säljas förra veckan.

http://mittkok.expressen.se/artikel/sia-gor-en-tomteglass/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-10-11 21:10
#2

Blir det 1-2 påsar med skumtomtar till Carmarino under julen? 🙂

Carmarino
2017-10-12 06:59
#3

Det beror på smaken. Ska åtminstone köpa en med lingonsmak för att testa. Men jag köper nog en påse skumtomtar med choklad också. De är mina favoriter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lavine
2017-10-14 17:09
#4

Jag blev överraskad med en påse skumtomtar med årets smak i går. Fast jag fick bara en skumtomte i min hand, och fick smaka och gissa. Först frågade jag om den var möglig 😃 för tomten var lite grön på magen. Smakade och smakade, men den enda smak jag kom på att gissa på var vingum. Men det var alltså lingon. Så mitt omdöme blir väl att smaken är inte jätteknasig i alla fall, som det ofta blir när nåt annat än originalet ska in. Nu smakade det fortfarande godis. 

Originalet är förstås ändå bäst! Men det väntar jag lite med att skaffa.

Carmarino
2017-10-14 17:19
#5

Trodde inte de hade börjat sälja dem än. Ska hålla utkik i när jag är i affären nästa vecka. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-10-18 13:05
#6

Min lokala ICA Maxi har inte börjat sälja juleskum än, så jag får vänta med att testa årets smak. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
2017-10-18 13:45
#7

#6 Du övertalade dom inte att ta hem godiset till dig.

Carmarino
2017-10-18 14:20
#8

#7 Funderade på det, men tänkte att jag nog kunde vänta ett tag till. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-10-25 16:19
#9

Nu har jag köpt en påse Juleskum 2017. Tomten är rosa med grönt skägg - tror jag det ska föreställa, för det gröna har inte hamnat enbart på skägget.

Lingonen gör att det söta bryts av lite, och detta årets smak är betydligt bättre än förra årets. Lingontomtarna är faktiskt riktigt goda. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
2017-10-26 10:03
#10

Har också hunnit testa nu. Håller med Carmarions beskrivning, sötman får en liten smakbrytning. För att det skulle bli ännu bättre för min del så hade lingonen gärna fått vara ännu tydligare. Men helt klart godkänd!

Tarotstollan
2017-10-31 22:52
#11

Jag har fortfarande inte sett några lingontomtar i affärerna. Däremot utförsäljning på förra årets tomtar…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-01 06:17
#12

Här finns det både de vanliga skumtomtarna, lingontomtarna och chokladtomtarna. Köpte en påse vardera av lingontomtar och chokladhjärtan igår. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-05 23:11
#13

Det finns en hel del ätliga produkter som görs i en speciell julutgåva. Några av dem har smak av skumtomte.

https://www.allas.se/16-favoriter-med-smak-av-jul/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2017-11-05 23:47
#14

Jag köpte Estrellas chips Julost förra året och de var underbara!🤤 Gillade även Dumlekolorna med pepparkassmak, jättegoda!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-06 06:38
#15

Har inte testat chipsen men köpte också Dumlekolorna. Tycker som du att de var jättegoda. Har för mig att jag faktiskt köpte två påsar. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-06 06:46
#16

Jag köpte nog mer än så av Dumlekolorna…☺️
De försvann väldigt fort….måste varit katterna som åt av dem också!😉

Jag är ju tyvärr  chipsoman😉 men jag äter inga chips som har gräddfil eller sourcream i sig, så de andra förslagen går bort direkt!
Kommer ihåg att det var en ganska så stark och salt ost smak på Julost chipsen.😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-06 06:50
#17

Ja, det var nog samma här - katterna snodde säkert en av påsarna. 😃

Du får hålla tummarna att julchipsen kommer tillbaka i år. Har inte sett några än, men å andra sidan så brukar jag inte kolla heller. Tål inte friterad mat så bra, så chips äter jag väldigt sällan. Mina favoriter är, och har alltid varit, grillchips. När jag var liten kunde man köpa små påsar för 50 öre, och det gick åt en hel del sådana då. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-06 06:54
#18

Sådana små påsar finns väl fortfarande men jag tror att de kostar mellan 8 - 10 Kr nu!😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-06 07:05
#19

Ja jag tror det, men ibland kan man köpa dem för en femma. Tror dock bara det finns ostbågar och vanliga chips. Så inga grillchips. Ska nog kolla nästa gång jag ser dem. Skulle det finnas, så behöver jag ju inte köpa en jättepåse när jag någon gång blir sugen på grillchips. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-06 07:13
#20

Ja men om du försluter påsen väl, så håller de sig minst en vecka i skafferiet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
2017-11-06 07:28
#21

Hinner inte äta upp en normalstor påse på en vecka. Kan - av erfarenhet - tala om att de håller betydligt längre än så, även i rumstemperatur. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-06 07:39
#22

Bra att veta!👍 Här håller de sig oftast inte mer än 2 dagar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
2017-11-06 08:39
#23

Såg att de redan kommit ut i sept/okt, men blev än en gång besviken när jag kikade på innehållet.. Blir inget årsskum i år heller. 😭

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
2017-11-06 09:37
#24

#23 Menar du årets smak på juleskum? Tyckte de var rätt goda. Lingonsmaken är inte så tydlig, men de är lite mindre söta - med betoning på lite.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carrosh
2017-11-06 09:42
#25

#23 Nä, smaken lät intressant. Syftar mer på att de fortsätter envisas med den förbaskade palmoljan. 😭

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
2017-11-06 11:45
#26

#25 Aha, då förstår jag.

Om man läser på förpackningen så står det "Cloetta supports the production of sustainable (RSPO) certified palm oil", men det kanske är lika illa det?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carrosh
2017-11-09 17:30
#27

#26 Tyvärr, ja. Amnesty gick ju för ett tag ut sedan med att den sk certifierade oljan i Indonesien plockas med hjälp av barn- och slavarbete. Iom att det inte finns någon märkning eller något sätt att veta säkert varifrån den kommer ifrån eller om den ens är certifierad så väljer jag att bojkotta helt. Men, det är en annan diskussion det som vi får ta i en annan tråd.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Tarotstollan
2017-11-24 00:28
#28

Jul ost chipsen har kommit till den Ica affären som jag handlar mest i och jag har köpt i 1 påse som snart är slut. Skall självklart köpa flera!😃
Däremot inte en enda påse med Lingontomtar….😕
andra vanliga rosa och choklad har de.
Fattar inte varför de inte har några, för detta är en stor Ica affär med stort sortiment av mycket annat än bara mat?🤔
Däremot hade de en påse med tomteskum som kallades för "Tomteskallar" med smak av Julmust och Hallonknäck, inte dumma alls och det bästa var att de var gelatinfria! Skall köpa flera av dessa också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-24 06:43
#29

I vår ICA-affär är det gott om Lingontomtar, men Tomteskallarna har jag inte sett. Får kolla lite extra nästa gång jag handlar. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-24 20:43
#30

Idag hittade jag Lingontomtar inne på Ö & B! När jag öppnade påsen och luktade på innehållet så var det så pass sur doft att det drog bakom öronen😃 även tomtarna luktade surt men smaken var väl inte så sur som jag hade tänkt mig. Tycket mest att de smakade socker med en svag lingondoft. Ätbara men ingen höjdare med andra ord!🤓
Tror nog att chokladtomtarna är de godaste.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
2017-11-25 10:00
#31

#28 Åh, tomteskallarna köpte vi också förra året - de var fantastiska!

Såg i tisdags att Jula har lådor med skumtomtar utan palmolja! Så jag ska nog köpa på mig en sådan, tror jag! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
2017-11-25 14:43
#32

#30 Konstigt att de var så sura. De jag har ätit har smakat ungefär som de vanliga skumtomtarna, med bara en liten aning syrlighet som knappt märktes.

Chokladen är mina favoriter också. Trodde hela tiden att det var tomtar, ända tills jag råkade titta på dem - och det var hjärtan. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-25 14:46
#33

Eftersom jag inte minns att jag har sett tomteskallar så kollade jag hur förpackningen såg ut. Kände inte igen den, så förmodligen har den inte sålts där jag brukar handla. Men nu vet jag i alla fall vad jag ska hålla utkik efter. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2017-11-25 22:47
#34

Kan tipsa om lite Juleskum-recept från säker källa om det skulle bli några påsar över.😂

Baka med Juleskum!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
2017-11-26 12:25
#35

#34 Alltid bra med lite recept. Får se om jag hinner göra lite lingontomtefudge. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-14 13:01
#36

Vad sägs om en Juleskumstårta? Tyvärr inget recept. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-14 13:34
#37

#36 Det står ju, "En Juleskumtårta med chokladbottnar. Fyllningarna består av ett lager glasskräm och ett lager med vaniljkräm och färska hallon. Tårtan är täckt med juleskumfluff och toppad med juleskum, hallon, mörk och vit choklad."

Carmarino
2017-12-14 13:46
#38

#37 Ja, men inte hur mycket av ingredienserna, och hur man gör fluffet och krämerna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-14 13:52
#39

Det är väl bara röra ihop lite saker så blir det bra. 🎂

Carmarino
2017-12-14 13:55
#40

Ja, det kan man ju tro - om man aldrig har bakat förr. 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-14 14:03
#41

#40 Är ju inga problem.

Annons:
Carmarino
2017-12-14 15:10
#42

#41 Kan inte se att de använder juleskum i den tårtan. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-14 15:23
#43

😛

Tant Grön
2017-12-20 22:42
#44

#28 Fick en påse tomteskallar från Testagram och dom var så goda så dom tog slut på ett par dagar. Har sen jagat runt i en massa affärer utan att finna dom. Blev desperat och beställde en 1,3kg låda från Matsmart. Hittade dom sedan i en ICA-affär och köpte för säkerhets skull 2 påsar. 🤪😃

Carmarino
2017-12-21 06:51
#45

#44 Har inte hittat några tomteskallar än. Min ICA-butik har tydligen bara de "vanliga" skallarna. De var också goda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2017-12-21 09:28
#46

#44 Igår såg jag att dom hade på Netto. Julskallarna är mycket, mycket godare än dom vanliga. 😍

Carmarino
2017-12-28 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Det var rea på Juleskum-hjärtan med choklad… 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-28 14:54
#48

#47 Dubbel godisråtta. 😛😃

Annons:
Carmarino
2017-12-28 15:05
#49

#48 Trippel ser du väl. 😛😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-28 15:49
#50

Hoppas missade en, nu blir du ju så söt att man får hål i tänderna. 😉

Carmarino
2017-12-28 16:07
#51

😊

Tänkte eventuellt testa om det blir gott att göra juleskumsfudge med chokladhjärtanen. Tyckte juleskumsfudge blev för sött, men med lite mindre socker och chokladen därtill så kanske det blir riktigt gott. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lavine
2017-12-28 21:22
#52

Där ligger jag i lä som köpte en påse vanliga + lingonvarianten för 5 kr styck! Kunde ju ha köpt… jag vet inte, 10 i alla fall! 😂 Får gå tillbaka i morgon och kolla läget…

Tarotstollan
2017-12-28 23:06
#53

Oj, jag har glömt att kolla på extrapriserna på julgodiset…..🤐
Å andra sidan har jag så mycket godis hemma, så jag är verkligen inte sugen på något godis alls just nu.
Får se senare under helgen om jag går ner och plockar till mig något.🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-12-29 06:51
#54

#53 Burkarna jag köpte har bäst-före-datum i september 2018, så jag behöver ju inte äta alla på en gång. 🙂

Ordinarie pris för en burk var ca 52 kronor men på extrapris kostade de knappt 30 kronor. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-01-03 15:36
#55

Nu var burkarna ännu billigare - 20 kronor styck - så jag köpte en burk till. ☺️

Det var även rea på de vanliga juleskummen. Tyvärr hade de inte lingonvarianten utan bara originalet. Köpte en stor påse sådana också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
2018-01-03 15:45
#56

#55 Du är verkligen en sötgris. 😎

Carmarino
2018-01-03 16:27
#57

#56 Förbereder mig bara för nästa jul. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-01-03 20:05
#58

#54 Kan meddela att de är precis lika färska efter utgånget datum - och man får inga större bestående skador efter en eller ett par lådor.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-01-04 10:10
#59

#58 Det är jag också övertygad om. Det där med bäst före tar jag inte så hårt på. Luktar och smakar de bra så äter jag dem. Fast jag har en känsla av att de inte kommer att vara ända till september. ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-02-05 16:04
#60

#55 Åt upp det sista av juleskum original idag. Har fortfarande kvar en påse med 2017 års smak (lingon) och 3,5 burkar juleskumhjärtan. Kan jag möjligen ha förätit mig på dem? 🤔😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-02-05 16:11
#61

😃

Carmarino
2018-02-05 16:15
#62

Tycker faktiskt fortfarande juleskumshjärtanen är goda, men de är rätt så söta så jag kan bara äta 3-4 stycken åt gången. Då varar en burk på över 700 gram länge. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-02-05 16:18
#63

Får kanske testa att göra skumtomtepannacotta på dem, eller kanske skumtomtefluff. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
2018-02-05 16:21
#64

Du får spara några hjärtan till Alla hjärtans dag ❤️

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
2018-02-05 16:31
#65

Det är om drygt en vecka. Tror att jag kommer att ha tre hela burkar kvar då. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-02-05 16:47
#66

Dags och ladda inför en ny tråd :)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-02-05 16:49
#67

Ja, fast detta gäller ju fortfarande tomteskummet från förra året. 🙂

Skulle jag göra något av tomteskummet så lägger jag upp det i en egen tråd. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-02-05 17:00
#68

Satt mest och filosoferade över 2018 - kanske nån kan göra en repa förbi fabriken och lukta. :)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-02-05 23:24
#69

Skulle du lyckas spionera rätt på årets smak så måste du lova att starta en ny tråd om det. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: